وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دهه فجر امسال مرکز دیتاسنتر استان قزوین افتتاح می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری قزوین که امروز صبح برگزار شد اظهار کرد:قول دادیم به محض در اختیار قرار دادن زمین آمادگی داریم تا مرکز دیتاسنتر استان قزوین را راه‌اندازی کنیم اما زمین مورد نظر در اختیار ما قرار نگرفت، علی‌رغم این امر کارهای دیتاسنتر را انجام دادیم تا ان‌شاءالله در دهه فجر امسال افتتاح مرکز دیتاسنتر استان قزوین را داشته باشیم.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های استان براساس آنچه قول داده بودیم آماده است تمام شاخص‌ها نسبت به سال گذشته حدود 4 برابر افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر شبکه انتقال به 73 هزار E1 افزایش یافته است بنا داریم آن را به 227 هزار E1 افزایش دهیم و در مورد پهنای باند نیز چنین برنامه‌ای در دستور کار داریم.

واعظی با اشاره  بر لزوم توجه به روستاها ومناطق محروم کشور افزود:باید تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان قزوین دارای اینترنت شوند و سال بعد نیز روستاهای کمتر از 20 خانوار را به این اینترنت مجهز کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد:استان قزوین باید از نظر زیرساختی قوی‌تر و معین استان‌های دیگر باشد بنابراین باید تمام زیرساخت‌ها و امکانات را در این استان داشته باشیم.

واعظی تصریح کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شوند ما به آنها کمک مالی می‌کنیم و حدود 33 میلیارد تومان تاکنون به شرکت‌های مختلف کمک کردیم تا بتوانند فعالیت‌های خود را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه دهند.

وی گفت: اگر شرکت‌هایی در استان قزوین فعال هستند که فراخوان وزارتخانه را ندیده‌اند در صورت تمایل می‌توانند تقاضای خود را ارائه دهند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درپایان گفت: سیاست ما این است که اگر یک واحد توسط دولت سرمایه‌گذاری شود باید بستری فراهم کنیم 3  تا 4 برابر آن را بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند.

گفتنی است ،واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که همزمان با هفته دولت به استان قزوین سفر کرده است ضمن افتتاح چند طرح و پروژه ارتباطی و مخابراتی در جلسه شورای اداری این استان شرکت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دیتاسنتر ، قزوین ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار