عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه در کشور باید یک مدل جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود داشته باشد گفت: باید جلوی خروج سرمایه از کشور گرفته شود.

عباس آرگون عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موانع صادرات گفت:ابهام در قوانین یکی از موانع پیش پای صادرات است و با توجه به اینکه 94 درصد اقتصاد جهان در قالب سازمان تجارت جهانی صورت می‌گیرد این موضوع تجارت را با مشکل مواجه کرده است .

وی افزود: کشور ما ضمن پیوستن به این سازمان باید به رفع قوانین که محل نظام کسب و کار هستند بپردازند چرا که در حال حاضر کشور ما از نظر کسب و کار در اینجا رتبه و جایگاه خوبی ندارد. 

به گفته عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تا زمانی که رتبه کسب و کار در کشور بهبود نیابد شاهد توسعه صادرات و ارتقا نظام اقتصادی و جذب سرمایه گذار خارجی نخواهیم بود.

آرگون ادامه داد: با توجه به این که هنوز به سازمان تجارت جهانی نپیوسته‌ایم برای صادرات کالاهای خود باید تعرفه بیشتری پرداخت کنیم و این امر موجب شده تا قدرت رقابت در بازارهای جهانی را از دست بدهیم.

عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به لزوم جذب سرمایه گذاری‌های خارجی گفت: قبل از جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی باید جلوی خروج سرمایه از کشور گرفته شود و همچنین اولویت‌های جذب سرمایه گذاری شناسایی شده و سرمایه‌های خارجی به آن سمت هدایت شوند.

وی ادامه داد: ایران نباید تنها به بازار مصرف کالاهای خارجی تبدیل شود و باید الویت‌های و مزیت‌ها شناسایی شده و ابهام برخی قوانین رفع شود.

آرگون به این نکته نیز اشاره کرد که باید مدل جذب سرمایه‌گذار  مشخص شود چرا که اگر بخش دولتی به همان روش گذشته به کار خود ادامه دهد تنها دولت چاق و فربه شده وعرصه بر بخش خصوصی تنگ می‌شود.

عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: باید شرایط کسب و کار بهبود یابد و مبارزه با قاچاق کالا به  صورت جدی‌تر صورت بگیرد چرا که اگر کالای قاچاق با این گستردگی به کشور وارد شود دیگر مزیتی برای سرمایه‌گذاری در کشور وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۱:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
حضورعامه مردم دراقتصادراهگشااست
آخرین اخبار