عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد عزم جهادی را می‌طلبد گفت: مبارزه با فساد باید از حرف به عمل تبدیل شود و اراده جدي براي مقابله با آن بوجود آيد .

 عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد باید از حرف به عمل تبدیل شود و اگر در حد یک حرف باقی بماند نه تنها اقدام موثري صورت نخواهد پذيرفت بلكه موجب از بین رفتن سرمایه اجتماعي  نيز می‌شود.
 
وی افزود: ریشه دواندن فساد در جامعه موجب از بین رفتن سرمایه کشور و کاهش اعتماد عمومي ومقبوليت حكومت می‌شود و در این راستا بایدبا استفاده از تمام ظرفيت ها به گونه اي عمل شود تا  ریشه فساد خشکیده شودتا موجب شكاف طبقاتي  واختلال درنظام اقتصادي نگردد ،فساد مانع  رقابت ورشد اقتصادي شده وموجب كاهش سرمايه گذاري ها  وكاهش درآمدهاي دولت مي گردد .

 
آرگون با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد باید علل فساد شناسایی بشوند گفت: متاسفانه فساد در بخش‌های مختلف وجود دارد و اقتصاد نیز متاثر از آن است. لذا بايدضمن از بين بردن زمينه هاي پيداش فساد نسبت به اصلاح سيستم هاي  نظارتي اقدام كرد.  

 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که موجب فساد می‌شود  خلا هاي قانوني وابهامات در برخی قوانین است که دولت باید به آن توجه ویژه نمايد. 


عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران شفافیت را لازمه مبارزه با فساد عنوان کرد و افزود: عدم وجود شفافیت و پاسخگویی مناسب موجب فساد میشود و در این راستا شفاف سازی باید در بخش‌های مختلف نهادینه شود و مسئولان ملزم به پاسخگویی باشند.

 
آرگون ادامه داد: فساد در اقتصاد برآیندی از علل مختلف است و نمی‌توان تنها یک سازمان یا نهاد يا يك عامل را منشا آن عنوان کرد و مبارزه با فساد یک عزم جهادی  ومشاركت همه جانبه تمام بخشهاي موثر  دراين موضوع رامی‌طلبد که در این راستا باید منشا فساد شناسایی شده و با آن برخورد شود.

 
انتهای پیام/  

برچسب ها: فساد ، عزم ، جدی ، مبارزه ، قانون ، ابهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۸:۰۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
شفاف بودن فعالیتهاعامل موفقیت است
آخرین اخبار