مديركل ورزش و جوانان مازندران گفت: ورزش شمشيربازي تاكيد ائمه اطهار بوده و ريشه دراعتقادات ملي مذهبي ما شيعيان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حبيب حسين زادگان در مجمع انتخاباتي رئيس هيئت شمشيربازي مازندران بيان داشت: رشته ورزشي شمشيربازي بايد حمايت ويژه شود زيرا اين رشته ورزشي تاكيد ائمه اطهار بوده و ريشه در اعتقادات ملي مذهبي ما شيعيان دارد.

وي با اشاره به فعاليت و عملكرد خوب اين رشته در استان اذعان داشت: در اين رشته ورزشي اقدامات و كارهاي خوبي صورت گرفت كه در نهات منجر به حضور تنها المپيكي شمشيرباز كشورمان در مسابقات مهم المپيك 2012 لندن شد.

مديركل ورزش و جوانان مازندران در ادامه با بيان اينكه برخي از رشته هاي ورزشي در استان با توجه به سرمايه گذاري اندك به نتايج خوبي رسيدند، اذعان داشت: شمشيربازي يكي از رشته هاي ورزشي است كه با اعتبار و بودجه اندك و همچنين عدم حمايت اسپانسر به نتايج خوبي دست يافت.

حسين زادگان با بيان اينكه ورزش مازندران در حال حاضر از تك بعدي خارج شده، افزود: مازندران به عنوان گل سرسبد ورزش كشور از رشته تك بعدي خارج شده و در حال حاضر شاهد موفقيت و افتخارآفريني اكثر ورزشكاران مازندراني در رشته هاي مختلف ورزشي هستيم.

وي از حمايت هاي بيشتر مالي و معنوي مسئولان به ورزش مازندران را خواستار شد و اذعان داشت: پشتوانه و ظرفيت خوبي در ورزش شمشيربازي ديده مي شود كه براي موفقيت بيشتر نياز براي حمايت مسئولان به اين رشته ورزشي است.

مديركل ورزش و جوانان مازندران سرانه ورزشي مازندران را براي هر نفر به 1/1 متر مربع عنوان كرد و گفت: سرانه ورزش تا پايان برنامه پنجم به ازاي هر نفر 2/1 متر مربع است كه مازندران فاصله بسيار اندكي با اين آمار دارد.

حسين زادگان با اشاره به حضور ملي پوشان متعدد از مازندران در اردوي تيم هاي ملي خاطرنشان كرد: با توجه به طبيعت و جاذبه هاي ديدني و همچنين ملي پوشان متعدد از استان، مازندران از هر نظر آمادگي ميزباني اردوهاي مختلف تيم هاي ملي را در سطح استان دارد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.