به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،همزمان با تحولات و عصر ارتباطات درحالیکه نیاز مسلم همگان استفاده از خدمات ارتباطی است، شاهد استفاده غلط برخی اشخاص از این امکان و ایجاد مزاحمت برای شهروندان و سامانه های تلفنی خدمات رسانی مانند 110 و 125هستیم. در این میان نباید فراموش کرد که استفاده از وسایل ارتباطی نیازمند فرهنگ بهره گیری مناسب از این امکان است.
«رضا فرج اللهی» رئیس شعبه 32 دیوان عالی کشور در گفتوگو با میزان، با اشاره به این مهم عنوان کرد: شاکی این گونه جرایم باید دلایل طرح شکایت خود، یا همان شماره تلفن مزاحم را بە دادسرا اعلام کند.
وی با بیان این مطلب که مجازات جداگانه و تفکیک شدهای در خصوص مزاحمت با سامانههای تلفنی اطلاع رسانی مانند 110 در مقایسه با مزاحم تلفنی منازل و غیره از سوی قانون در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: تمامی این اشخاص طبق ماده 641 قانون مجازات اسلامي مجرم شناخته شده و به سه ماه تا یکسال حبس محکوم میشوند. علاوه بر آن ماده واحده قانون اصلاح تبصره 2 ماده 14 قانون تأسيس شركت مخابرات ايران مصوب 1366 نيز مؤيّد اين مطلب است.
رییس شعبه 32 دیوان عالی کشور با اشاره به این که اینگونه مزاحمتها ممکن است باعث ایجاد اختلال در خدمات رسانی این سامانههای تلفنی به شهروندان در عرصههای مختلف شود، گفت: در این موارد خاص که باعث ایجاد خسارت به شخص یا اشخاص و ایجاد اختلال در عملکرد نیروهای خدمت رسان شود، میتوان به عنوان مسبب با متخلفان برخورد قانونی کرد.
منبع:میزان
انتهای پیام/