مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه وتره بار شهرداری تهران از ایجاد 19 غرفه دائمی محصولات ارگانیک در میادین و بازارهای شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحسین رحیمی با بیان اینکه هر اقدامی که تولید محصولات غذایی کشاورزی را از تعادل خارج کند غیرسالم، غیرارگانیک و غیرطبیعی است، اظهار کرد: گاهی این فساد در میوه و گوشت به صورت گندیدگی ظاهر و برای مصرف کننده قابل تشخیص بوده و گاهی نیز بسیار مرموز و نامریی بوده و نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی دارد.

وی با بیان اینکه اگر به فساد غذایی توجه نکنیم به صورت بیماری های صعب العلاج ظاهر می شود، اضافه کرد: خوشبختانه مدیریت شهری وارد عمل شده و با کنترل آزمایش و هرگونه اقدام دیگری که نیاز باشد، مانع از توزیع مواد فاسد اما به ظاهر سالم می شود.

رحیمی با بیان اینکه افزایش تولید محصولات کشاورزی بعداز انقلاب اسلامی ما را درشرایطی قرار داده که می توانیم علاوه بر برنامه ریزی برای دسترسی فیزیکی و اقتصادی، برای سلامت غذاهم برنامه هایی داشته باشیم، افزود: امروزه سلامت غذا و تامین آن از وظایف کلان دولت ها است و در کشور ما وزارت خانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسوول سلامت غذا در کشور هستند اما این بدان معنا نیست که شهرداری ها وظایفی را دراین مورد برای خود در نظر نگیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه ارتقای کیفیت زندگی براساس مصوبه قانونی شورای شهر که با عنوان ساماندهی و ارتقای کیفیت محصولات قابل عرضه از طریق سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران دنبال می شود، یادآور شد: این سازمان به عنوان بزرگترین شبکه خرده فروشی محصولات کشاورزی ازسال 88، استراتژی نوینی را با هدف سلامت محوری و ارتقای کیفیت محصولات غذایی عرضه شده در شهر تهران با به کار گیری آخرین روش ها ودستاوردهای علمی و تخصصی دردست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه برای افزایش تولید و عرضه محصولات طبیعی و ارگانیک ابتدا باید تقاضا و بازار عرضه محصولات ارگانیک را سامان دهیم، تاکید کرد: این امرخود موجب افزایش عرضه محصولات طبیعی و ارگانیک و درنهایت افزایش تولید خواهد شد.

رحیمی با اشاره به برگزاری 7 نمایشگاه و جشنواره محصولات ارگانیک در سال گذشته تصریح کرد: در سال جاری نیز هشتمین نمایشگاه برگزار می شود تا شهروندان سهم بیشتری از سبد غذایی خود را به محصولات طبیعی و ارگانیک اختصاص دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه و جشنواره ارگانیک می تواند به دل گرمی تولیدکنندگان محصولات ارگانیک و توجه بیشتر مسولان بر این موضوع تاکید بیشتری داشته باشد به همین منظور برپایی هشتمین نمایشگاه ارگانیک از 28 آذرماه لغایت 4 دی ماه در بوستان گفتگو برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به ایجاد 19 غرفه دائمی محصولات  ارگانیک درمیادین و بازارهای شهر تهران تاکید کرد: پایش کیفیت محصولات کشاورزی ورودی به تهران و استقرار آزمایشگاه مرجع در میدان مرکزی میوه وتره بار از مهمترین اقدامات صورت گرفته بوده تا محصولات ورودی به پایتخت درفصل های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار