شاعری در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

آلودگی سبزیجات و استاندارد نبودن 40 درصد از بیمارستان‌های تهران

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از آلودگی سبزیجات پایتخت خبر داد و گفت: متاسفانه 40 درصد از بیمارستان های تهران استانداردنیستند.

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  علی محمد شاعری رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست امروز در سالن یاس شهرداری تهران برگزار شد با بیان اینکه هفته محیط زیست از امروز آغاز شده و تا 22 خرداد ماه ادامه دارد، افزود: 400 کارگاه آموزشی با هدف آموزش شهروندان برگزار می شود.

وی ادامه داد: بر اساس پایش ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران 40 درصد از بیمارستان ها ی پایتخت فاقد استاندارد هستند. 

شاعری با اشاره به برنامه هایی که در هفته‌های محیط زیست برگزار می‌شود تصریح کرد: 25 هزار ساعت آموزش در زمینه رفتارهای زیست محیطی ، افتتاح 5 پروژه زیست محیطی در زمینه انرژی‌های نو و تجدید پذیر ، تصفیه آب در مناطق مختلف و برگزاری 22 طرح پاکسازی در سطح مناطق 22 گانه پایتخت جزء مهم‌ترین برنامه هایی است که در هفته محیط زیست برگزار می‌شود.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به شعار 8 میلیون آرزو ، یک تهران آسمان آبی و زمین پاک یادآور شد: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران امسال توسعه انرژی های نو به  بعنوان یک کار نوین به شهرداری تهران و به صورت گسترده انجام خواهد شد و همچنین این طرح را ظرف 3 ماه اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه انرژی های نو در دنیا افزایش پیدا کرده است، افزود: تا سال 2050 ، 50 درصد از خودروها باید از انرژی‌های نو تولید شوند و همچنین تا سال 2100 همه خودروهای اروپایی  از انرژی نو برای سوخت خودروهای خود استفاده خواهند کرد.

شاعری با بیان اینکه 2 پارک انرژی در منطقه 3 و 22 در هفته محیط زیست افتتاح خواهد شد، گفت: یکی از مهمترین رویکردهای شهرداری تهران، همکاری با وزارت نیرو برای استفاده از فاضلاب و تامین آب خام شهرداری خواهد بود.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اضافه کرد: در حال حاضر توافقات اولیه درخصوص این امر صورت گرفته و اگر وزارت نیرو آب خام استاندارد را در اختیار شهرداری قرار دهد به تدریج بهره‌برداری از آب زیرزمینی برای  آبیاری فضای سبز پایتخت کاهش خواهد یافت.

وی افزود: روزانه 7 هزار تن زباله در پایتخت تولید می‌شود و اگر بحث تفکیک زباله بصورت صد در صد در پایتخت اجرایی شود شیرآبه‌هایی که توسط زباله‌های تولید می‌شود کاهش یافته و همچنین آلودگی منابع آب و خاک کاهش خواهد یافت.

شاعری با بیان اینکه 50 هزار تن نخاله ساختمانی در اطراف تهران تخلیه می‌شود ، گفت: طبق ارزیابی‌های زیست محیطی اجرای پروژه‌هایی در این‌ خصوص یک الزام محسوب می‌شود و سال گذشته تمامی پروژه‌ها ملزم به اجرایی کردن استانداردهای زیست محیطی کرده‌ایم.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های نجات محیط زیست استان تهران توسعه انرژی‌های نو است یادآور شد: متوسط میانگین سبد انرژی دنیا استفاده از انرژی های خورشیدی و ‌هسته‌ای بوده اما در کشور ما بدلیل ارزان و فراوان بودن نفت توسعه انرژی‌های نو بومی سازی نشده است.

وی افزود: متاسفانه استفاده از انرژی ها نو در کشور ما 0 درصد است و امسال با رویکرد اقتصاد مقاومتی باید وابستگی خود را به نفت کاهش دهیم .

شاعری با تاکید بر اینکه ما 200 میلیون متر مکعب آب از چاه‌های زیرزمینی استفاده کرده‌ایم، گفت: با تصفیه فاضلاب‌های پایتخت استفاده از آبهای زیرزمینی را کاهش خواهیم داد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، تصریح کرد: کارخانجات شن و ماسه پایتخت با همکاری استانداری و فرمانداری و همچنین وزارت نیرو بسته و همچنین براساس طرح جامع  مراکز تخلیه خاک و نخاله ساماندهی خواهند شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در شهرداری تهران ممنوع شده است ، اضافه کرد: فعالیت بزرگراه شهید شوشتری تا صدور مجوز از سوی سازمان محیط زیست متوقف خواهد ماند.

شاعری با بیان اینکه 14 میلیون هکتار جنگل در پایتخت و اطراف پایتخت وجود دارد تصریح کرد: خوشبختانه این امر افزایش فضای سبز و کاهش آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به برنامه هایی که در سال 93 انجام شد یادآور شد: نوسازی و بازسازی سازمان حمل و نقل عمومی ، توسعه فضای سبز، طرح تفکیک پسماند از مبدا، افتتاح زباله‌سوز آرادکوه، تخلیه گود سیاه‌کوه، از مهمترین اقدامات شهرداری تهران در سال 93 بوده است.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی صوتی در پایتخت بیشتر از حد مجاز است گفت: در راستای این امر شهرداری تهران اقدامات جدی را دستور کار خود قرار داده است.

شاعری اضافه کرد: موضوعات محیط زیستی باید تحت مدیریت یکپارچه اداره شوند تا شاهد کاهش آلودگی و رضایت‌مندی در تهران باشیم.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، با اشاره به افزایش بارندگی امسال تصریح کرد: خوشبختانه آب پشت سدها افزایش چشمگیری پیدا کرده اما همچنان وضعیت آبهای زیرزمینی نامناسب است.

وی ادامه داد: سد تالابان 144 میلیون متر مکعب ، کرج 175 میلیون متر مکعب، لتیان 136 مترمکعب، لار 130 متر مکعب و مارلو 143 متر مکعب بارندگی داشته‌اند که حجم آب پشت سدها را به 660 میلیون متر مکعب رسانده‌اند.

شاعری گفت: براساس پایشی که ستاد محیط زیست درخصوص بیمارستان‌های پایتخت انجام داده 40 درصد از بیمارستان‌ها غیر استاندارد هستند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، با بیان اینکه محصولات میوه و تره بار در این سازمان پایش می‌شوند، تصریح کرد: بخشی از فاضلاب های شهر آلوده هستند که احتمال آلودگی سبزیجات را بالا می‌برند.

وی در پایان یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی ارائه محصولات ارگانیک را در دستور کار خود قرار داده و میزان مصرف سموم را برای کشاورزان کاهش داده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار