مدیر کل حفاظت محیط زیست چهار محال و بختیاری گفت: ۹۵ درصد پسماندهای این استان از جمله شیشه، پلاستیک، کاغذ و ... قابل بازیافت است و این خود می تواند یک منبع سرمایه گذاری برای استان باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان حفاظت محیط زیست شهرام احمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست چهار محال و بختیاری با بیان اینکه دفن زباله در اکثر نقاط چهار محال و بختیاری به صورت سنتی صورت می گیرد اظهار کرد: متاسفانه  در بخش پسماندهای شهری و خانگی در چهارمحال و بختیاری مدیریت منسجمی صورت نمی گیرد. 

احمدی با بیان اینکه در محل دفن زباله استاندارهای لازم چه به لحاظ جانمایی و چه به لحاظ نحوه دفن بهداشتی رعایت نمی شود، عنوان کرد: این موضوع موجب شده پراکندگی زباله ها در بسیاری از نقاط استان اتفاق افتد. 

وی ادامه داد: پراکندگی زباله ها باعث آلودگی محیط زیست و طبیعت استان می شود و چشم انداز نامناسب و زشتی را ایجاد می کند. 

احمدی با بیان اینکه بیشتر زباله هایی که متراکم می شوند از مواد پلاستیکی هستند، تصریح کرد: جذب زباله های پلاستیکی در طبیعت صد ها سال طول خواهد کشید. 

وی یاد آور شد: لازم است پیامدهای منفی پراکنده شدن زباله را به مردم گوشزد و آن ها را از این موضوع آگاه کرد و بستر های لازم برای مدیریت تهیه پسماند به ویژه تفکیک ز مبدا بازیافت پسماندهای شهری و روستایی فراهم شود. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست چهار محال و بختیاری گفت: ۹۵ درصد پسماندهای این استان از جمله شیشه، پلاستیک، کاغذ و ... قابل بازیافت است و این خود می تواند یک منبع سرمایه گذاری برای استان باشد. 

احمدی اظهار کرد: مدیریت جامع پسماند شهرستان های فارسان، شهرکرد و بروجن تصویب شد اما هنوز مدیریت پسماند در سطح استان سنتی است.
 
وی اذعان کرد: طرح های زیادی برای حفظ محیط زیست در این استان مطرح شده است که دو طرح آن در کارگروه زیست محیطی استان مطرح و تکمیل خواهد شد.
 
احمدی با بیان اینکه در سال گذشته کار شاخصی در خصوص تفکیک پسماندها در این استان صورت گرفت یاد آور شد: محیط زیست قراردادی را با مطب ها و کلینیک ها بسته است که پسماندهای عادی را از پسماندهای پزشکی جدا کنند و پسماندهای عفونی پس از خنثی سازی دفع شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار