بیش از 300 هکتار زمینهای ملی مازندران به ارزش 274 میلیارد تومان پارسال از متصرفان باز پس گیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان امروز در جمع خبرنگاران استان گفت : 687 پرونده در زمینه تصرف منابع طبیعی ، پارسال در دادگاه های استان بررسی شد که 333 هکتار از دست متصرفان بازپس گیری شد.

حجت الاسلام جعفری افزود: 123 مورد دریا خواری در ابعاد مختلف تا 3 هزار متر شناسایی شد و در حال باز پس گیری است.

وی تصریح کرد در چهار ماه امسال هم 132 مورد پرونده به مساحت 28 هکتار به ارزش 83 میلیارد تومان برای باز پس گیری جنگل – دریا و رودخانه ها در دادگاه ها بررسی می شود

وی با بیان اینکه نیاز استان برای تولید مصالح ساختمانی ، برداشت شن و ماسه به مقدار 18 میلیون مترمکعب است تصریح کرد :برداشت بیشتر از این مقدار شن وماسه از بستر رودخانه ها ، خلاف است و با متخلفان برخورد جدی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ادامه داد: بیش از 19 هزارو 475میلیارد تومان از سوی بانک ها به بخش های مختلف تسهیلات داده شد که از این میزان 2 هزارو 187 میلیارد و 902 میلیون تومان به بانک ها برگشت داده نشد و این میزان بدهی از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری است.

حجت الاسلام جعفری از اجرای 96 طرح دریا در سواحل استان خبر داد و افزود : تا کنون 67 مورد غرقی در خارج از طرح بوده است که 58 نفر مرد و 9 نفر زن هستند.

به گفته وی، بیشترین غرقی ها افراد غیر بومی بودند که درسواحل شهرستانهای نور ، محمود آباد، نوشهر و فریدونکنار غرق شدند.

حجت الاسلام جعفری فرار مالیاتی – مصرف بی رویه شن وماسه و مطالبات معوقه بانکی را از برنامه های امسال دادستانی استان برشمرد.

وی از تشکیل ستاد جرائم انتخاباتی در دادگستری استان خبرداد و تصریح کرد : با متخلفان انتخاباتی در زمینه های مختلف تا شروع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: ساری ، ملی ، میلیارد ، زمین ، متصرفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.