هشتمین مرکز آبزی‌ پروری ماهیان خاویار مازندران درآمل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس اداره شیلات آمل و محمودآباد در مراسم افتتاحیه نخستین طرح شیلات آمل در هفته دولت از افتتاح و بهره ‌برداری هشتمین مزرعه آبزی پروری ماهی خاویار مازندران در این شهرستان خبر داد.

هادی عقیلی گفت: ساخت این طرح از سال 92 و 93 در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع با زیربنایی 560 مترمربع و 300 مترمربع مزرعه تولیدی آغاز شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت مزرعه به طور میانگین سالانه 20 تن گوشت ماهیان خاویاری تولید می‌ کند، افزود: برای اجرای این طرح هزینه ‌ای بالغ بر 450 میلیون تومان صرف شده است.

عقیلی افزود: در این طرح 200 میلیون تومان از تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی هزینه شده است.

وی، تولید انواع ماهی سردآبی و گرم ‌آبی در سال گذشته آمل را 13 هزار تن بیان کرد و گفت: این شهرستان با تولید 70 درصد به طور سالانه بیشترین تولید ماهی قزل‌آلا را در این استان به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره شیلات آمل و محمودآباد با اعلام براینکه در این حوزه شیلات آمل و محمودآباد حدود 320 مزرعه پرورش انواع ماهی سردآبی، گرم‌آبی، قزل‌آلا و پرورشی در آب ‌بندان‌ ها فعالیت دارد، افزود: بیشترین بخش ماهی سردآبی در بخش لاریجان است که با بیشترین تولید ماهی قزل رتبه اول استان را به خود داده است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.