در پی وقوع زمین لرزه شب گذشته فیروزکوه و مصدومیت یک نفر کلیه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رودهن، حسین درویشی سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام آخرین گزارش زمین لرزه ۴.۶ ریشتری شب گذشته فیروزکوه گفت: خدمت امدادی لازم به یک مصدوم زلزله ارائه شد.

وی افزود: ۸ تیم امداد و نجات ۵۶ نفربرای پوشش خسارات احتمالی این زلزله اعزام شدند.

وی با اشاره به این که زلزله در فیروزکوه در روستای زرین دشت فقط یک مصدوم داشته است، گفت: مصدوم این زلزله مردی ۶۰ ساله در زرین دشت بود که خدمات امدادی لازم برای وی انجام شد.

درویشی اظهار کرد: مجموع زمین لرزه های به وقوع پیوسته از ساعت ٢٢ دیشب تا کنون در فیروزکوه ٢٢مورد و

بزرگترین آن ۴.۶ ریشتر بوده و ۲۱ پس لرزه نیز داشته که آخرین پس لرزه ۱.۷ ریشتر بوده است.

زمین‌لرزه مذکور در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی ۳۵٫۵۸ درجه و طول شرقی ۵۲٫۶۳ درجه ثبت شده و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران در پی وقوع این زمین لرزه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران بلافاصله دستور تشکیل جلسه مدیریت بحران را داد و کلیه عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان تهران چه ستادی و چه کلیه شعب در آماده باش کامل قرار گرفتند.

زمین‌لرزه فیروزکوه در ساعت ۲۲ و ۶ دقیقه و ۲۳ ثانیه سه شنبه سوم شهریورماه به وقت محلی رخ داد و شدت آن ۴٫۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است که شهرهای دماوند و رودهن در را لرزاند.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.