مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی استان تهران با بیان اینکه کارمندان باید افرادی کارآفرین باشند گفت: فرهنگ کارمندی باید همراه با تلاش و علاقه باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رودهن، احمدلطفی نژاد گفت: برنامه ارتقای کیفیت دانش ها ی تخصصی کارگاه های آموزشی حل اختلاف در فیروزکوه را در دستور کار قرار می دهیم که رآی برای کارگران و کارفرمایان عادلانه تر صادر شود.

این مسئول گفت: با اجرای دستورالعمل ماده140، ساماندهی جدید در امنیت شغل و نحوه تنظیم قرارداد کار انجام می شد، که لازم بود از ابتدا این امر در قالب تشکل یا تعامل بین کارگر، کارفرما و دولت به صورت تفاهم نامه سه جانبه مطرح شود که واکنش های صنفی را هم به دنبال نداشت، که چند روز بعد دستورالعمل ماده140 با طل شد.

لطفی نژاد با بیان اینکه لازم است یک انجمن صنفی در پنج رشته همگون و هم سطح درفیروزکوه ایجاد شود تا بتوان انجمن صنفی را در فیروزکوه ایجاد کنیم. افزود: بر اساس شرح ماده131 قانون کار می توان با تشکیل انجمن صنفی، کانون انجمن صنفی کارگران را در فیروزکوه ایجاد کنیم، و یا اگر تعداد نمایندگان کارگران شهرستان بیشتر باشد می توان مجمع نمایندگان کارگران شهرستان را تشکیل داد.

این مسئول بیان کرد: در تبصره4 ماده121 قانون کار اداره کار، کارگران سه نوع تشکل دارند که می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند و این ظرفیتی در قانون کار کشور است؛ همچنین سازوکار تعامل بین بخشی با هدف حمایت از بافندگان فرش شهرستان فیروزکوه انجام می شود.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی استان تهران بسیج کارگری را یک تشکل عمومی اعلام کرد و گفت: حوزه بسیج کارگری فضای کارگری شهرستان را مدیریت می کند و اعتماد کامل باید ایجاد شود تا بسیج به ماموریت خود عمل کند.

لطفی نژاد به رویکرد گردشگری شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و اذعان کرد: از ظرفیت ها ی مسئولان شهرستان و استان در سطوح مختلف برای جذب سرمایه گذار در فیروزکوه استفاده شود، تا زیرساخت های گردشگری و شرایط ورود توریسم و تولیدکننده ایجاد گردد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.