رئیس اداره دامپزشکی استان زنجان گفت: دامداران از خرید دام غیرمجازی که تحت نظر دامپزشکان نیست.

از خرید دام غیرمجازی که تحت نظر دامپزشکان نیست، خودداری کنیدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رئیس اداره دامپزشکی استان با بیان اینکه برنامه پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب مالت در اولویت برنامه های کاری اداره دامپزشکی است گفت: در این راستا از ابتدای امسال 85 هزار و 830 راس گاو و گوساله، گوسفند و بز، بره و بزغاله علیه بیماری مشترک تب مالت بروسلوز واکسینه شدند.

محمدسعید بهرامی با بیان اینکه خوشبختانه طی 10 سال اخیر موردی از بیماری شاربن در این شهرستان مشاهده نشده است افزود:229هزار و 611 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری مشترک شاربن سیاه زخم واکسینه شده است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان تاکید کرد: دامداران از خرید دام غیرمجازی که تحت نظر دامپزشکان نیست، خودداری کنند و در واکسیناسیون به موقع دام هایشان با اکیپ های دامپزشکی همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تعداد 718 نمونه خون از دامداری های صنعتی شیری جهت تشخیص بیماری بروسلوز به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شده است اضافه کرد: خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از این بیماری گزارش نشده است.

بهرامی با اشاره به اینکه تست بیماری مشترک سل در گاوداری های صنعتی به تعداد هزار و 126 راس انجام شده ادامه داد: مورد مثبتی نیز از این بیماری گزارش نشده است.



انتهای پیام/ی


برچسب ها: دامداران ، دام ، غیرمجاز ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.