با وجود کشتار دام در شهرستان طارم به صورت سنتی انجام می شود ولی، نظارت‌های لازم در تمام مراحل کشتار و عرضه از طریق دامپزشکی جریان دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛   رییس اداره دامپزشکی شهرستان طارم گفت: ارگان‌های مختلف در عرضه گوشت استحصالی از کشتارگاه صنعتی در این شهرستان، همکاری کنند.

حسن یوسفی افزود: با توجه به اینکه کشتار دام در کشتارگاه صنعتی به طور کامل به صورت بهداشتی و عملیات کشتار تحت نظر دامپزشکان، ذابحان و ناظران شرعی انجام می شود، تهیه لاشه‌های سالم و بهداشتی مورد نیاز شهرستان طارم از کشتارگاه صنعتی زنجان، همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را می طلبد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان طارم خواستار فراهم کردن بستر لازم برای عرضه گوشت قرمز استحصالی سالم و بهداشتی از کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان، با همکاری دستگاه‌های دخیل در این زمینه از جمله صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و در مهمتر از همه، فرمانداری شهرستان طارم شد.

یوسفی تاکید کرد: در حال حاضر اداره دامپزشکی شهرستان طارم بر اساس وظیفه ذاتی نظارت‌های خود را در مراحل مختلف تولید و عرضه مواد خام دامی انجام می دهد.

وی از ارجاع پرونده یک مورد کشتار غیر مجار به مراجع قانونی این شهرستان خبر داد و افزود: با وجود آنکه کشتار دام در این شهرستان به صورت سنتی انجام می شود ولی، نظارت‌های لازم در تمام مراحل کشتار و عرضه از طریق دامپزشکی جریان دارد.

رییس دامپزشکی شهرستان طارم گفت: در صورتی که هر کدام از عرضه کنندگان گوشت قرمز بدون نظارت دامپزشکی اقدام به کشتار دام سبک و سنگین کنند و لاشه، بدون نظارت وارد مراکز عرضه شود، با عوامل آن برخورد قانونی خواهد شد.

یوسفی اظهارکرد: در چهار ماهه نخست امسال 424 مورد بازدید از مراکز عرضه مرغ و ماهی، 119 مورد از مراکز عرضه گوشت قرمز و 15 مورد نیز از خودروهای حمل مواد خام دامی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این نظارت‌ها از 45 واحد عرضه انجام شده است، یادآورشد: 45 مورد تخلف در این بازدیدها کشف شد که با متخلفان برابر قانون و مقرارت برخورد می شود.

رییس دامپزشکی شهرستان طارم گفت: برای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری های دامی همکاری برخی از ارگان ها با دامپزشکی ضروری است.

یوسفی تاکید کرد: نیروی انتظامی این شهرستان در خصوص کنترل حمل و نقل مواد خام دامی و جلوگیری از ورود دام غیر مجاز از سایر استان ها با دامپزشکی شهرستان طارم همکاری‌هایی دارد.


انتهای پیام/س

برچسب ها: کشتار ، دام ، طارم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.