قالی‌های نفیس مزین به کتیبه‌ها و نقش و نگارهای هنری با موضوع حضرت رضا(ع) در موزه تخصصی فرش آستان قدس رضوی نگهداری می شود.

به گزارش   گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ تابلو فرش " بارگاه امام امام رضا علیه السلام " در نیمه دوم قرن 14 شمسی در اصفهان بافته شده و توسط فیض الله صفدرزاده حقیقی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شده است.

این تابلو فرش با جنسی از تارهای ابریشم، پود پنبه و پرز پشم با رج شمار 75 گره نامتقارن در 5/6 سانتی متر درابعاد 222 * 175 سانتی متر بافته شده است.

اثر هنری قالیچه کتیبه ای (مدح امام رضا علیه السلام) که با شعری از بانو حکمت حکمی توسط محمد صیرفیان طرح و تولید و به موزه فرش آستان قدس اهدا شده است.

این قالیچه کتیبه ای نیز در اصفهان و در نیمه دوم قرن 14 شمسی با تار و پود ابریشم و پنبه و رج شمار 75 گره نامتقارن در 5/6 سانتی متر درابعاد 196×119 سانتی متر بافته شده است.

همچنین قالیچه کتیبه ای (زیارت امام رضا علیه السلام) بافت تبریز با تارو پود پنبه و ابریشم و رج شمار 48 گره متقارن در 7 سانتی متربا ابعاد 109×75 سانتی متر در نیمه دوم قرن 14 شمسی توسط محمد چرخ گردون به موزه فرش آستان قدس رضوی اهدا شده است.




انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.