مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی از برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در شمال شرق افغانستان با حضور شرکت های توانمند جمهوری اسلامی ایران در افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان علی رسولیان افزود: این نمایشگاه اختصاصی که در شمال افغانستان به مرکزیت مزارشریف آغاز می شود راهی جدید در توسعه روابط بین المللی و تجاری روابط دو کشور در منطقه آسیای میانه است.

وی به اقدامات ویژه بخش خصوصی ایران در نمایشگاه اختصاصی استان های شمالی افغانستان اشاره کرد و تصریح کرد:هرگونه رشد و توسعه اقتصادی در کشور افغانستان به منزله رشد در کشور ما به خصوص در خراسان رضوی، استان های همجوار و بالعکس است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی ادامه داد:زمینه های مشترک و فراوان همکاری های بین دو استان از جمله تولیدات صنعتی استان خراسان رضوی در بیش از شش هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک، برگزاری نمایشگاه توانمندیهای تخصصی جمهوری اسلامی ایران در دو بخش صنعت و کشاورزی را فرصت بسیار مناسبی برای تعمیم و گسترش و تحکیم روابط پایدار اقتصادی و مبادلات بازرگانی دو کشور است.

رسولیان با اشاره به توانمندی های استان خراسان رضوی در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی، صنایع غذایی و صنعتی گفت: ایران و افغانستان ریشه های فرهنگی و اعتقادی بسیار قوی با یکدیگر دارند که همین مسئله بستر را برای توسعه سایر سرمایه گذاری ها به ویژه در زمینه های اقتصادی فراهم تر می کند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی افزود: برگزاری این نمایشگاه ها با همکاری شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی با حمایت سازمان توسعه تجارت ایران می تواند تاثیر بسزایی در توسعه افغانستان و صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش های تخصصی داشته باشد.

رسولیان گفت: دستاورد نمایشگاه از مهمترین بستر های توسعه اقتصادی کشور است و به عنوان مهمترین ابزار افزایش تعاملات تجاری به روش مطلوب از سوی تمامی نهاد های اجرایی در حوزه اقتصاد و بازرگانی کشور توصیه شده است و می توان به عنوان تنها عامل ایجاد پایگاه های اقتصادی در کشور های هدف ازجمله کشور پهناور افغانستان مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: رونق گمرک ولایت بلخ در شمال افغانستان و سطح تولیدات این منطقه در حوزه های مصرفی، خدماتی و صنایع کوچک است و نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران شامل بخشهای صنایع غذایی، صنایع کوچک، انرژی، عمران و راه سازی، خدمات فنی و مهندسی و مخابراتی، صنایع دستی و فرش، لوازم خانگی، تجهیزات و دستگاه های استخراج معدن، دامپروری و کشاورزی است.

نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در استان های شمالی افغانستان به مرکزیت مزار شریف از 21 لغایت 24 مهرماه و با حضور شرکت های توانمند جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی به عنوان مجری تخصصی نمایشگاه های ایران در افغانستان برگزار می شود.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.