رئیس جمهور سوریه گفت: پس از ملت سوریه ما به دوستان منطقه ای و جهانیمان تکیه کرده ایم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المنار در خبری فوری گزارش داد: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در گفتگوی اختصاصی با این شبکه تلویزیونی گفت: پس از ملت سوریه تکیه ما بر دوستان منطقه ای و جهانیمان است که با صلابت از ما حمایت کردند.
بشار اسد گفت: اگر شهروندان سوری امیدی به پیروزی نداشتند، چهار سال و نیم نمی توانستند مقاومت کنند. اگر ما حمایت مردمی را نداشتیم نمی توانستیم مقاومت کنیم. در وهله نخست تکیه گاه ما ملت سوریه است و پس از آن ما به دوستانی که با صلابت در کنار سوریه ایستادند و از ما حمایت کردند تکیه می کنیم.
رئیس جمهور سوریه افزود: آماده ایم با نیروهایی که خود را نماینده ملت سوریه می دانند گفتگو کنیم.
بشار اسد خاطرنشان کرد: البته این روند سیاسی برای اینکه تاثیر گذار باشد باید میان نیروهای سیاسی سوری صورت گیرد. گفتگو باید میان نیروهای سیاسی مستقلی که از ملت سوریه برآمده اند صورت بگیرد. نیروهایی که ریشه آن ها صرفا سوری است نه اینکه مثل بسیاری از نیروهایی که هم اکنون ما با آن ها گفتگو می کنیم از لحاظ مالی و سیاسی وابسته به خارج باشند.
رئیس جمهور سوریه در ادامه افزود: ریشه بحران سوریه، دخالت های بیگانگان است. اساس بحران سوریه مداخله بیگانگان است، بیگانگانی که اقدام به حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست ها می کنند و زمینه حضور آن ها را در سوریه فراهم می کنند.
وی افزود: اگر کشورهایی که در دسیسه چینی علیه سوریه غوطه ورند و دستانشان به خون مردم سوریه آغشته است دست از حمایت از تروریست ها بکشند، در این حالت می توانیم بگوییم که به مرحله پایانی بحران سوریه نزدیک شده ایم.
رئیس جمهوری سوریه افزود: عمان نقش مثبتی در حل و فصل بحران های منطقه دارد. عمان در این مرحله نظرات طرف های مختلف را به یکدیگر انتقال می دهد. با این حال زود است که درباره ماهیت نقش عمان در بحران سوریه اظهار نظر کنیم.
بشار اسد در ادامه گفت: اینکه اسرائیل به خود جرات داد و به سوریه حمله کرد به خاطر این بود که برخی گروه های سوری حاضر به همکاری با اسرائیل و دیگر دشمنان سوریه شده و کشور را ضعیف کرده اند و از دشمنان سوریه خواسته اند که در امور این کشور مداخله کنند و این امر باعث شده که دشمنان سوریه برای مداخله در این کشور جرات بیابند. تروریست ها مهم ترین ابزار اسرائیل در سوریه هستند.
وی گفت: امروز مهم ترین ابزارهای حقیقی اسرائیل، تروریست های حاضر در سوریه هستند. اقدام هایی که این تروریست ها انجام می دهند بسیار خطرناک تر از اقدام هایی است که اسرائیل گهگاهی برای حمایت از تروریست ها در سوریه انجام می دهد.
تروریست ها اساس مشکل هستند. ما اگر بخواهیم با اسرائیل مقابله کنیم در وهله نخست باید با ابزارهای اسرائیل در درون سوریه (تروریست ها) مقابله کنیم. هنگامی که دشمن داخلی وجود دارد نمی توان با دشمن خارجی مقابله کرد. ناگزیر باید این مساله در درون سوریه ریشه کن شود، آنگاه همه چیز به سر جای خود بر می گردد و هیچ کسی، نه اسرائیل و نه جای دیگری، جرات حمله به سوریه را نخواهد داشت.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار