وقفه بین پیشکسوت‌ها و جوانان دلیل عدم ظهور سوپر‌استار

فاصله و قطع انتقال تجربه از پیشکسوت‌ها به هنرمندان جوان ضرر و زیانی را به دنبال داشت.

ایرج‌ راد بازیگر  تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کاهش تعداد سوپر‌استار در سینمای امروز نسبت به دهه‌های گذشته گفت: در واقع بین هنرمندان پیشکسوت و هنرمندان جوان وقفه‌ای افتاد یعنی در حقیقت تبادل مسائل خلاقه و مسائلی که نیازمند یک شکل و شیوه و اساس و درون مایه خودش است کمتر صورت گرفت، این فاصله و قطع و انتقال تجربه از طریق پیشکسوتان و کسانی که در این زمینه زحمات فراوانی کشیدند به هنرمندان جوان ضرر و زیانی را به دنبال داشت.

وی افزود: با همه تفاسیر در حال حاضر جوان‌هایی داریم که بسیار فعال و توانمند هستند و کارهای با ارزشی را انجام می‌دهند، بعضی مواقع در کارهای مختلفی که شاهد آن هستیم جرقه‌هایی در بین جوانان چه در عرصه تئاتر و چه عرصه کار تصویر زده می‌شود اما باید در این زمینه حمایت صورت بگیرد تا اینکه جرقه‌ها به نور تبدیل شوند و این امکان به وجود آید تا بتواند نقش خلاق خودشان را در زمینه هنر بروز دهند.

راد در خصوص تجلیل از هنرمندان و بازیگران پیشکسوت تئاتر و سینما و اینکه جامعه هنری ما تا چه حد در این زمینه موفق بوده عنوان کرد: در یک زمانی و در خیلی از زمینه‌ها به آن شکلی که باید از هنرمندان پیشکسوت تقدیر و تشکر کنیم و برای آنها بزرگداشت بگیریم، غافل بوده‌ایم اما خوشبختانه اخیراً با همت هنرمندان مختلف، بخش‌ها، سازمان‌ها و... شاهد این کار مهم در بین آنها هستیم و در حقیقت قدردانی‌های قابل توجهی صورت می‌گیرد.

وی افزود: اشخاص و بخش‌های مختلف با نهایت صداقت از یک عمر تلاش و هنرمندی هنرمندانی بزرگی که در عرصه‌های مختلف هنر و مسائل فرهنگی این مملکت خدمتگزار بودند و کار کردند تقدیر و تشکر می‌کنند و در حقیقت این نمونه کارها کمتر و کوچکترین کاری است که می‌توان از یک عمر تلاش‌ آنها انجام داد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار