رئیس جمهور در جمع مردم همدان در ورزشگاه شهدای قدس گفت: به حول قوه الهی، زنجیره تحریم ها یکی پس از دیگری گسسته می شود و مردم ما از همه حقوق اقتصادی و تجاری خود بهره مند خواهند شد.

به گزارش گروه باشگاه‌های خبرنگاران جوان از همدان؛ دقایقی پیش هواپیمای رئیس جمهور  و 2 هواپیمای هیئت دولت در فرودگاه همدان به زمین نشست.

در مراسم استقبال از رئیس جمهور، استاندار همدان،  نماینده ولی فقیه ؛اعضای شورای تأمین و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و قرار است رئیس جمهور در بین استقبال گرم مردم وارد ورزشگاه قدس همدان شود تا از نردیک  برای آنها سخنرانی کند.

هدف از سفرهیئت دولت  بررسی مطالبات مردم برای توسعه وآبادانی استان واردهمدان شدند.

هستی نعیمی، فرزند شهید احمد نعیمی در حین ورود رئیس جمهور به همدان به ایشان خیرمقدم گفت و مورد تفقد رئیس جمهور قرار گرفت.


دیدار رئیس جمهور با علما و ایثارگران، برگزاری نشست با فعالان اقتصادی، افتتاح پروژه‌ها و حضور در شورای اداری از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر یک روزه است.


 ورزشگاه قدس همدان مملو ازحضور پرشور همدانی ها برای دیدار با رئیس جمهور 
ورود هیئت دولت به کندی و به سختی انجام می شود و ممکن است تا دقایقی دیگر  از ورود  مردم  به ورزشگاه جلوگیری شود.

هم اکنون تمان خیابان های منتهی به ورزشگاه قدس مملو از جمعیت است و بیش از چند برابر جمعیت حاضر در ورزشگاه جمعیت مشتاق دیدار رئیس جمهور  در بیرون ورزشگاه قرار دارد.

جمعیت حاضر در ورزشگاه ار هم اکنون شعار های دسته گل محمدی به قلب ما خوش آمدی، صل علی محمد یاور رهبر آمد، رییس جمهور محبوب هر ایرانی دکتر حسن روحانی  آغاز کرده اند و در دست های خود بادکنک های رنگی و پوستر ها و پلاکارد ها با دست نوشته ی مانند ما منتطریم  برای آبادانی، متشکریم از توافق هسته ای ، راه را باز کرده اید برای ترقی و آبادانی به چشم می خورد.

روحانی: رساندن استان همدان به جایگاه واقعی خود اصلی‌ترین هدف این سفر است

رئیس جمهور در فرودگاه همدان  با اشاره به بررسی مصوبات و برنامه های این سفر از ماهها پیش در تهران گفت: این استان ظرفیت های بسیار خوبی برای تبدیل شدن به یک استان صنعتی با اشتغالزایی بالا را دارد و در زمینه گردشگری از پتانسیل  خوبی برخورداراست.

وی پیگیری مطالبات مردمی را یکی از مهمترین وظایف خود و هیئت دولت همراهش دانست و افزود: ما برای رسیدگی به مشکلات مردم در این جایگاه و مسدولیت قرار داریم و امیدواریم از طریق مرکز مردمی پاسخگویی مردمی ریاست جمهوری سامد در کمترین فرصت جواب مردم و نیازهای استان همدان را بدهیم.

30 نفر مامور جمع‌آوری نامه‌های مردم شدند

رئیس ستاد مردمی رئیس جمهور گفت: این افراد نامه های مردمی راجمع آوری و پس ازسفر امشب به استانداری برای رسیدگی و پیگیری بیشتر تحویل خواهند داد.

این سامانه شب گذشته باحضور معاون اجرایی رئیس جمهور افتتاح شد و مردم با تماس به شماره 111 تاپایان فرداشب پیام ها و مشکلات ونظرات را اعلام کنند تا از این طریق پاسخگویی و پیگیری شود.

هم اکنون بیش از5 هزار پیام و پیشنهاد مردمی دراین سامانه ازاستان همدان به ثبت رسیده است و مردم می توانند ازطریق شماره ملی خود و کد رهگیری سامانه به آنها داده شود و درخواست خود را ارائه دهند.


 چهره واقعی ايرانيان را به جهانيان معرفی خواهیم کرد
روحانی با اشاره به سخنرانی های نخست خود در تویسرکان و ملایر و انقلابی بودن و وفای این مردم در 50 سال پیش به نهضت امام راحل تصریح کرد: در حال حاضر 2 سال از دولت تدبیر و امید می گذرد و به اهداف خود با همراهی همه ملت رسیده است. 

وی افزود: از همه خیابانها و کوچه های این شهر مهر، محبت ، صفا و برادری و اتحاد استشمام می شود. 

روحانی ادامه داد: استقبال پرشور مردم شریف استان همدان در خیابانهای این شهر به معنای قدردانی مردم از نظام اسلامی ، انقلاب اسلامی و همچنین از خادمان کوچک خودشان در دولت تدبیر و امید است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همدان به عنوان مرکز کهن ترین دولت و تاریخ تمدن در سرزمین ایران عزیز ماست.

وی افزود : همدان شهر بزرگان، بوعلی سیناها، باباطاهرها ، سیدجمال الدین اسد آبادی ها، میرسید علی همدانی، مرکز افتخارآفرینی برای ملت ایران، شهر برادری و اتحاد در میان همه اقوام رنگارنگ در سرزمین ایران، عرفان، فلسفه، مرکز طب و پزشکی، سیاست ، دلاوری و ایثار، پایگاه هوایی قهرمان ، تیپ زرهی دلاور در طول دفاع مقدس ، دلاوری های سپاه و بسیج و انصارالحسین ، سرزمین عارف بزرگ آیت الله مدنی، شهید مفتح و شهید قدوسی ، شهر علم و عرفان و دانش و ایثار است.

رئیس جمهور تصریح کرد: من افتخار می کنم در هفته ای توانستم به محضر شما مردم عزیز و فهیم و دلاور همدان برسم که هم هفته همدان و روز همدان و روز بوعلی سینا و روز پزشک و هفته دولت است و بالاتر از آن شب میلاد مولای ما حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که افتخار همه ایرانیان است و ما هرچه داریم از لطف و مرقد پاک آن حضرت داریم.

روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان همدان افزود: انشاء الله در ماه ها و سال های آینده ملت ما شاهد توسعه و حرکت شتابان پایدار به سمت پیشرفت واقعی خواهند بود.

وی اضافه کرد : امروز بعد از 2 سال این دولت در شرایطی که هنوز تحریم ها باقی است توانسته است هم در زمینه تحریم ها و هم در زمینه پایان دادن به رکود، با بهبود شرایط کسب و کار به اهداف خود در حد دو سال، بیش از آنچه تصور می شد دست یابد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: ما به مردم قول دادیم که قدم به قدم نرخ تورم را کاهش خواهیم داد و طبق این قول آنچه مرکز آمار در دو روز پیش اعلام کرد نشان داد که تورم 12 ماهه ما، حتی از 14 درصد هم مقداری کاهش یافته و به 13.8 درصد رسیده است.

 روحانی افزود: ما کشور را از تورم بالای 40 درصد به تورم 13.8 درصد رساندیم و این به معنای ایستادگی و حمایت شما مردم بزرگوار از دولت خدمتگزارتان است.

وی در ادامه با اشاره به بحث بیمه سلامت گفت: ما به مردم وعده دادیم که تمام مردم را زیر پوشش بیمه قرار خواهیم داد که الحمدلله بیمه درمانی ظرف یک سال گذشته، تمام کسانی را که مشمول بیمه نبودند و دفترچه بیمه درمانی نداشتند بیمه کرده و 10 میلیون دفترچه بیمه برای تحت پوشش این افراد صادر شده است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم همدان افزود: کیست که در این سرزمین عاشق رسالت باشد ولی عاشق زیارت آن امام همام با وفای رئوف در ارض خراسان نباشد؟

وی در ادامه به روایات پیغمبر اسلام (ص) در مورد امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام در دوران حیات خود پیش بینی کرد و بشارت داد و به مردم ایران و به همه مسلمانان فرمود پاره تن من در سرزمین خراسان خواهد بود، هر کسی که هم و غم و مشکلی دارد اگر به آستان او برود مشکل او حل خواهد شد و گناهکاری که به پابوسی او برود گناهان او آمرزیده خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه به آشنایی خود با مردم همدان اشاره کرد و گفت: آشنایی من با مردم همدان به دیرباز بر می گردد به طوری که من اولین سخنرانی خودم را 50 سال پیش در شهر تویسرکان همدان و بعد یعنی در خرداد سال 1344 در مسجد جامع همدان ایراد کردم.

 روحانی ادامه داد: البته شما را دلگیر نمی کنم که بعد از دو شب سخنرانی دستگیر شدم اما خاطره خوش حضور مردم در شهر تویسرکان و 2 سال بعد در شهر ملایر را از یاد نخواهم برد.

رئیس جمهور گفت: بیش از پنجاه سال است که شاهد مهربانیهای مردم ، انقلابی بودن، ایثار و وفای به نهضت اسلام این مردم هستم و یکی از سخنرانی های معروف من در سال 56 در نهاوند بود.

 روحانی تصریح کرد: امروز بحمدالله دو سال از شروع افتخارآمیز کار دولت تدبیر و امید که با رای ارزشمند شما مردم در 22 خرداد 92 آغاز شد می گذرد و به حول و قوه الهی قدمهای مهمی برای دستیابی به اهداف شما با ایستادگی و مشارکت و با حمایت مردم برداشته ایم.

وی اظهارداشت: امروز جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری در نظام جهان و در منطقه و در غرب و شرق آن ،‌ چهره مردم فرهنگ دوست، صلح دوست ، مقاوم و مستقیم در مسیر انقلاب را به جهانیان نشان داده است.

روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان همدان افزود: شما دیدید که هزینه 37 درصدی بر دوش مردم بود و ما آن را به طور متوسط به زیر 5 درصد کاهش دادیم و انشاء الله طرح تحول سلامت را به حول قوه الهی ادامه خواهیم داد.

 رئیس جمهور گفت: ما امروز بعد از دو سال می توانیم بیش از گذشته به کشاورزان ایرانی افتخار کنیم و دستهای پینه بسته آنها را ببوسیم چه اینکه امسال محصول گندمی که از آنها خریدیم به مرز 8 میلیون تن رسیده و این به آن معنا است که انشا الله نیازی که به خرید گندم داریم حدود یک میلیون تن خواهد بود که این رشد کشاورزی ما را در زمینه های مختلف از جمله گندم که محصولی استراتژیک است نشان می دهد.

وی  افزود: در زمینه صنعت، انرژی و تمام بخش های اقتصادی اجتماعی بحمدالله رشد قابل ملاحظه ای داشتیم در شرایطی که قیمت نفت که در سال های گذشته 140 دلار در هر بشکه بود متاسفانه امروز به 40 دلار یعنی کمتر از یک سوم تنزل پیدا کرده است.

 روحانی افزود: به رغم توطئه ها برای کاهش قیمت نفت ، دولت با همت مردم به تعهدات خود متعهد خواهد بود و راه توسعه کشور را به حول قوه الهی پیش خواهد برد و حقوق مردم ایران را نه تنها در زمینه هسته ای بلکه در همه زمینه های اجتماعی اقتصادی و سیاسی به حول قوه الهی به دست خواهیم آورد.

وی گفت: شما امروز می بینید هیات های مختلف اقتصادی و سیاسی از سراسر جهان به سمت تهران سرازیر شده اند و انشاء الله در ماه های آینده بعد از برداشتن تحریم ، شاهد حرکت جدیدی در سراسر کشور به حول قوه الهی خواهید بود.

 روحانی افزود: دولت همانطور که در دو سال گذشته به عهد و پیمان خود با مردم وفادار بوده در سال های پیش رو نیز به عهد و پیمان خود وفادار خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: امروز نیاز به وحدت داریم و هیچ کس نباید از این کلام که همه باید به قانون عمل کنند دلخور شود، هیچ کس و هیچ نهاد در ایران بالاتر از قانون وجود ندارد و افتخار همه ماست که به قانون متعهد باشیم و طبق این قانون متحد باشیم و خودمان را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم.

 روحانی افزود:‌انشاءالله همه نهادهای کشور از دولت، شورای محترم نگهبان، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و نیروهای مسلح همه و همه دست به دست خواهیم داد و انشاءالله شاهد انتخاباتی شکوهمند در ایران خواهیم بود.

اجرای 42 طرح عمراني با اعتبار 847 ميليارد تومان در استان همدان

رئیس جمهور منتخب مردم گفت: بنیاد ابن سینا ، با تامین هزینه های مورد نیاز انشاءالله به فعالیت های فرهنگی و همچنین توسعه فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

روحانی در جمع مردم استان همدان افزود: همچنین برای طرح های صنعتی ، معدنی و کشاورزی این استان نیز 1200 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده است و امیدواریم که بانک ها هرچه سریع تر این تسهیلات را در اختیار کارآفرینان قرار دهند.

وی افزود: شهر و استان همدان مرکز جاذبه گردشگری است و سازمان گردشگری موظف است 11 پروژه گردشگری این استان را با تامین 50 میلیارد تومان تسهیلات تا پایان سا ل 95 به بهره برداری برساند.

رئیس جمهور در پایان با آرزوی سلامتی و پیروزی برای مردم این استان تاکید کرد: در مجموع در این سفر 42 طرح و پروژه عمرانی برای استان همدان با اعتبار 847 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که همه این طرح ها، انشاءالله در سال 94 و 95 به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
احسنت به دولت تدبیر و امید..امید به زندگی و آینده ای روشن برای نسل های آینده مان رقم زدی خدا از همه مسولان خدوم و بی ریا قبول کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
انشالله