معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: بستر مکانیزه برای بهبود شرایط نحوه‌ عملکرد پارکبان‌ها تا پایان سال 94 اجرایی می‌شود.

بهبود شرایط نا به سامان پارکبان‌ها تا پایان سال 94کامران اخباری معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سازمان حمل  و نقل ترافیک شهرداری تهران به صورت ناظر عالیه و معاونت‌های حمل و نقل ترافیک شهرداری مناطق به صورت ناظر پروژه بر عملکرد پیمانکاران و پارک‌بان‌ها نظارت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته نحوه نظارت سازمان حمل و نقل ترافیک و فعالیت‌ شهرداری مناطق اندک بود اما در سال 94 این امر با پیگیری و شدت بیشتری دنبال می‌شود.

اخباری درباره اجاره دادن خیابان‌ها از سوی پیمانکاران به پارکبان‌ها گفت: پیمانکاران به هیچ عنوان مجاز نیستند از پارکبان‌ها اجاره‌ای جهت کرایه خیابان‌ها دریافت کنند و این کار خود به نوعی تخلف و نقض قوانین محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: براساس قانون مصوب شهرداری‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن ساز و کار مناسب به پارک حاشیه‌ای رسیدگی و نظارت نمایند که در این راستا شهرداری تهران جهت خدمت رسانی به شهروندان و افزایش سطح سرویس معابر این وظیفه را برعهده گرفته است.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: به منظور بهبود شرایط پارک حاشیه‌ای به دنبال ایجاد بستر مکانیزه هستیم که فراهم شدن این بستر نیازمند همکاری و هماهنگی شهرداری، پلیس راهنمایی رانندگی و... است.

اخباری افزود: براساس مصوبه شورای شهر نرخ مصوب پرداخت هزینه برای پارک حاشیه‌ای در محدوده طرح ترافیک 700 و خارج از محدوده ترافیک 550 تومان مشخص شده است که بر این اساس 30 دقیقه ابتدایی پارک رایگان و هیچ پارکبانی مجوز دریافت هزینه از شهروندان را ندارد.

وی گفت: در حوزه پارک حاشیه‌ای مشکلاتی وجود دارد که به منظور رفع آن‌ ارگان‌های ذیربط به صورت هماهنگ اقدامات لازم را انجام دهند.

اخباری در پایان عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با هر گونه تخلف با سامانه 1888 شهرداری تماس گرفته و مراتب تخلف را گزارش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ترانه
۱۱:۱۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
کاش یه سیستمی بزارن که بشه حداقل از این پارکبانها شکایت کرد!!!! من محل کارم سه راه طالقانیه و مرز بین محدوده زوج و فرد و طرح اصلی هستش شاید باورتون نشه پارکبانها اونجا ساعتی 2000 تومن میگیرن.(اینی که میگم بخاطر اینه که خودم ماشین میبرم و کاملا در جریانم) یکبارهم ازم بابت یکساعت که ماشینمو گذاشتم 4000 تومن گرفت تازه قبض هم نمیدن که نتونی به جایی اعتراض کنی .. حرفشم اینه که ساعتی2500 داریم اجاره میدیم..
آخرین اخبار