سعید حدادیان:

صبر سخت‌تر از شهید شدن است

دبیر سیزدهمین همایش «سوختگان وصل» گفت: رهبری معظم انقلاب در طی دیداری با شاعران فرمودند صبر در برابر شهید نشدن کاری بسیار سخت‌تر از شهید شدن است

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سعید حدادیان دبیر همایش سیزدهمین همایش «سوختگان وصل» در نشست خبری همایش «سوختگان وصل»  با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های «سوختگان وصل» توسط دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران از سال 1380 اظهار داشت: اولین محور همایش، گرامیداشت جانبازان شیمیایی و زنده یاد قیصر امین‌پور بود که از این همایش 50 اثر، کتاب تولید شد اما ویژگی مهم این دوره توجه ویژه به شاعران نسل نو است که به مقام بلند جانبازی رسیده‌اند.

وی بیان کرد: در آغاز دهه 80 کنگره سپاه مقدس قرار بود دوسالانه برگزار شود که این امر با بررسی مجدد، تصمیم به تغذیه این کار و حرکت رو به رشد آن شد.

دبیر سیزدهمین همایش «سوختگان وصل» ادامه داد: برنامه دوم به عنوان شهدای تفحص مطرح شد که بنابر پیشنهاد سازمان‌ها و مردم، این همایش تحت عنوان «قاصدک‌های سوخته» در کنار داستان عکس‌های شهدای تفحص آورده شد و همچنین در سومین همایش، تحت عنوان فصل صبوری به نکوداشت آزادگان عزیز پرداخته شد.

وی افزود: چهارمین همایش نیز با عنوان «پشت پلک آسمان» به نکوداشت مفقودالاثر پرداخت زیرا که در سال 84 ما در حدود 7هزار جاویدالاثر داشتیم که تا آن زمان هیچ کدام از آنها را پیدا نکرده بودند.

وی اظهار داشت: در سال 85 همایش «سوختگان وصل» به نکوداشت همسران جانبازان که تا آخر عمر انیس و یارو یاور جانبازان هستند پرداخته شد و همچنین این همایش‌ها در سال 87 و 89 که تأسیس مناطق شلمچه ، هویزه و جزیره مجنون پرداختند و در سال 89 مقام معظم رهبری در نشستی صمیمی با شاعران، عنوان کردند صبر و درک کردن و شهید نشدن اجر و ثوابش بیشتر از خود شهادت است.

وی گفت: در اردیبهشت 91 همایش «سوختگان وصل» تحت عنوان سیر و سلوک آسمان در نکوداشت مقام جانبازان شهید پرداخته شد و همچنین در دهمین همایش ما از شهدای علمی را با برگزاری همایش با عنوان راز منور تجلیل کردیم.

سعید حدادیان تصریح کرد: همایش 11 با عنوان «آب و آیینه» و با نکوداشت والدین بزرگوار شهدا پرداخته زیرا که داغ فرزند بسیار سخت‌تر از بمباران شیمیایی و جانباز شدن است. در همایش 12 مقام صدر رهبری انقلاب با سخنرانی خود ما را خوشحال کرده و آرامش و صبر عجیبی به ما انتقال دادند و در این سخنرانی ایشان شهادت طلبی و مقاومت و ایثار را در دلهای ما زنده کرد.

وی اظهار کرد: در روزگارانی که غزه، یمن،‌سوریه ، عراق بمباران صورت می‌گیرد و خانه‌های مردم خراب می‌شود ما باید به سرمایه‌ای که ایران اسلامی دارد رجعت کرده و آن را مورد بررسی و تفکر قرار دهیم.

دبیر سیزدهمین همایش «سوختگان وصل» تأکید کرد: علت نامگذاری این همایش تحت نام الف دزفول به خاطر این است که دشمن شهر دزفول را الف نامید،‌ و الف نمره برجسته دانشگاهی است.

وی پایان گفت: به مناسبت این همایش کتاب حماسه ماندگار دزفول در دفاع مقدس علی لطیف‌پور مدون و تدوین شده و اگر کسی این کتاب را مورد مطالعه قرار دهد بعید است که قلمش به حرکت نیافتد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار