معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت از وضعیت نامطلوب خوابگاهای دانشجویی و تلاش برای ساخت 20 خوابگاه استاندارد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت امروز دوم شهریور در نشست خبری بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی کشور در خصوص آخرین اقدامات فرهنگی دانشجویی گفت: در حوزه دانشجویی اولویت کار را بهبود معیشت دانشجویی قرار داده‌ایم که این موضوع بحث تغذیه‌، مشاوره، اسکان و تربیت‌بدنی را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: برای بهبود حوزه دانشجویی و فرهنگی دو پیشنهاد در قانون ششم توسعه قرار داده‌ایم اولین پیشنهاد در حوزه معیشتی است در حالی که در برنامه پنجم توسعه به این حوزه توجهی نشده است امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد در واقع در قانون پنجم توسعه عنوان شده که بیست درصد حوزه معیشت دانشجویی به بخش خصوصی واگذار شود اما معلوم نشده که چطور این امر انجام گیرد.

فراهانی به پیشنهاد دوم در قانون ششم توسعه اشاره و تاکید کرد:  دو سال است که سند دانشگاه اسلامی ابلاغ شده است در واقع این سند نشان‌دهنده ویژگی‌های یک دانشگاه در شان کشور اسلامی است‌. ما باید براساس اسناد بالادستی قانون انطباق و سیاست‌های رهبری در حوزه سلامت این برنامه را داشته باشیم ولی کل بودجه‌ای که در ستاد وزارت بهداشت به حوزه دانشجویی و فرهنگی داده می‌شود 4 میلیارد تومان است که با این بودجه بسیار کم نمی‌توانیم این سند را به اجرا درآوریم.

فراهانی در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی گفت: در حال حاضر هیچ خوابگاه دانشجویی در کشور استاندارد نیست در واقع خدمات آنچنانی به دانشجویان نمی‌دهیم و وضعیت خوابگا‌ها بسیار نامطلوب است به عنوان مثال در برخی از خوابگاه ‌ها در یک اتاق 14 متری 6 دانشجو زندگی می‌کنند بنابراین به منظور ساماندهی خوابگاههای دانشجویی‌، سند خوابگاههای استاندارد تهیه شده است که قرار است در فاز اول بیست خوابگاه دانشجویی با مشارکت خود دانشگاه علوم پزشکی‌، وزارت بهداشت و خیرین ساخته شود.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وام دانشجویی امسال حدود 15 درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: به دانشجویان 10 ماه در سال وام کمک هزینه دانشجویی داده می‌شود که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی این وام را با کارمزد 4 درصد پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار