مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز برداشت انجیر از مزارع طارم خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اعلام این خبر سطح زیر کشت باغات انجیر در شهرستان طارم را 125 هکتار عنوان کرد.

عماری با بیان اینکه برداشت محصول انجیر در 120 هکتار از باغات بازده این شهرستان آغاز شده است افزود:برداشت محصول انجیر تا پایان شهریور جاری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:پیش بینی می شود از مجموع این سطح به دلیل بالا بودن دمای هوا و خسارت گرمازدگی به میزان 370 تن محصول انجیر برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم اضافه کرد:: محصول برداشتی اکثراً به صورت تازه خوری مصرف می شود و مقدار ناچیزی از آن به صورت سنتی خشک شده و مورد مصرف قرار می گیرد.

وی افزود:تعداد خانوارهای بهره بردار محصول انجیر در شهرستان طارم بیش از 550 خانوار می باشد که بیش از دو هزار و 500 نفر روز در کار برداشت انجیر مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش بینی می شود درآمد حاصله از برداشت انجیر به حدود 24 میلیارد ریال برسد.

عماری خاطر نشان کزد: ارقام محصول انجیر موجود در شهرستان شامل :کشانی سفید، کشانی سیاه، نقلی، زرد کلوچ و محلی طارم بوده و بازار مصرفی محصول تولیدی شهرستان طارم علاوه بر تامین انجیر مورد نیاز استان به استان های همجوار نیز ارسال می شود.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: برداشت ، مزارع ، انجیر ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.