رئیس موسسه آموزش عالی بانکداری گفت: ایران 518 میلیارد دلار از دارایی‌‌های بانک‌های اسلامی را دارا است که 37 درصد کل دارایی‌های بانک‌های اسلامی را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست خبری بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی صبح امروز در محل موسسه آموزش عالی بانکداری برگزار شد.

دراین نشست مهدی رضوی رئیس این موسسه به تشریح مواردی در خصوص برگزاری و اهداف این همایش پرداخت و اظهار داشت: بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی در حالی برگزار خواهد شد که یکی از تحولات مهم در صنعت بانکداری جهان، استفاده از خدمات و روش‌ها و ابزارها وتامین مالی است که از 4 دهه گذشته بانکداری اسلامی آغاز شده است و سرعت تحولاتی که در نظام مالی و بانکداری ایجاد شده بی سابقه بوده است.

وی افزود: هدف از برگزاری بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی بررسی جهانی بانکداری اسلامی در کشورهای اسلامی و غیراسلامی است.

رضوی تصریح کرد: پس آشنایی با بانکداری اسلامی در عرصه‌های جهانی و کمترشناخته شده طی این 4 دهه گذشته برای رفع خلاهای نظام بانکی و بانکداری اسلامی نیاز بود که به منظور استانداردسازی و نوآوری روش‌ها، موسسات مالی و بانکی بین المللی اسلامی تاسیس شود.

رئیس موسسه آموزش عالی بانکداری در ادامه در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: اولین هدف از برگزاری این همایش، بررسی تجربه جهانی بانکداری اسلامی در کشورهای اسلامی و غیراسلامی است که علاوه برآن آشنایی با سازمان و نهادهای مالی اسلامی، نوآوری و آشنایی با ابزار و پارامترهای جدید در نظام مالی و بانکی اسلامی نیز به ترتیب از جمله اهداف بعدی برگزاری این همایش هستند.

رضوی در ادامه به ارائه آمار و ارقام موسسات مالی و بانکی اسلامی پرداخت و توضیح داد:  از سال 1995 تا 2014 موسسات مالی و بانکی اسلامی سالیانه از رشد 20 درصدی برخوردار بوده‌اند همچنین این درآمدها از سال 2005 از حدود 300 میلیارد دلار به 2 هزار میلیارد دلار افزایش داشته که ایران 518 میلیارد دلار از آن را دارا است که 37 درصد کل دارایی‌های بانک‎های اسلامی را شامل می‌شود.

لازم به ذکر است؛ این همایش روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 10 و 11 شهریور با حضور مقامات بانک مرکزی و شبکه بانکی و برخی کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار