به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان:در پی هشدار اخیر سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به صنایع لبنی مبنی بر بازگرداندن قیمت افزایش یافته شیر به حالت سابق و جلوگیری از برخی تخلفات صورت گرفته مانند عرضه شیر کم چرب به نام شیر غنی شده امگا 3، بسیاری از برندهای مطرح صنایع لبنی در اقدامی به اصطلاح خودجوش، تولید و عرضه شیر کم چرب در اندازههای مختلف را قطع یا بسیار کم کردهاند.
البته برخی از این برندها به جای شیر کم چرب، عرضه شیر نیم چرب را افزایش دادند یا در بطریهای شیر کم چرب، شیر نیم چرب را روانه بازار کرده اند، چراکه یکی از برندهای معتبر صنایع لبنی شیر نیم چرب بطری 250 سی سی را در بطریهای شیر کم چرب عرضه کرده که با پرینت عنوان "نیم چرب" روی این محصول مردم بیشتر سردرگم میشوند.
این تغییر رویکرد صنایع لبنی در حالی صورت گرفته است که محمد فربد، عضو انجمن صنفی صنایع لبنی میگوید کاهش یا قطع عرضه شیر کم چرب از سوی صنایع لبنی منطقی نیست، چرا که در حال حاضر قیمت خامه افزایش یافته و در این شرایط تولید محصولات و فرآوردههای لبنی با چربی بیشتر صرفه اقتصادی کمتری دارد و معمولا در چنین وضعیتی صنایع خود تمایل به افزایش تولیدات کم چرب و ترغیب مردم به این سمت و سو دارند.
وی همچنین در خصوص عرضه شیر نیم چرب در بستهبندیهایی با برچسب کم چرب نیز گفت: برخی مواقع صنایع لبنی با کمبود بطری یا برچسبهای مختلف روبرو میشوند که البته با حک کردن عنوان "نیم چرب" روی بطریهای دیگر تخلفی مرتکب نشدهاند اما این کار زیبنده نیست و میتوانند با مدیریت بهتر صنعت خود، جلوی چنین مواردی را بگیرند.
با این شرایط مشخص نیست چرا تولید و عرضه شیر کم چرب در بازار کاهش یافته و به چند برند نه چندان مطرح محدود شده است؟ و همچنین این سوال پیش میآید که تغییر رویکرد صنایع لبنی ارتباطی با هشدار و برخورد سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان دارد یا اینکه عرضه شیر کم چرب به نام "نیم چرب" یکی دیگر از تخلفات برخی صنایع است تا بتوانند محصولات خود را با قیمت بالاتری بفروشند؟
منبع: ایسنا
انتهای پیام/