جشنواره مولودی‌خوانی رضوی با عنوان «هه‌تاو» با اجرای ۱۸ گروه مولودی‌خوان و هشت منقبت‌خوان امروز، اول شهریورماه در مجتمع فرهنگی -هنری فجر سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،دبیر این جشنواره در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: گروه مولودی خوانی و هشت نفر منقبت خوان در روزهای اول و دوم شهریور ماه جاری با هم به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی با اشاره به اهداف کلی جشنواره، بیان کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ و هنر رضوی، معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، فضاسازی جامعه با اصول و ارزش‌های اسلامی برگرفته از سیره ائمه و معصومان(ع)، جامه عمل پوشاندن به دغدغه های ادبی و فرهنگی مقام معظم رهبری در مقابله با تهاجم فرهنگی، تعامل هنرمندان، شعرا و فعالان فرهنگی ادبی به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی ار جمله اهداف برگزاری جشنواره است.
 
برگزاری جشن تجلیل از فعالان فرهنگی اجتماعی مساجد کردستان، یادوراه زنده یاد خلیفه میرزا آغه غوثی پدر دف ایران، بیرق گردانی رضوی و رونمایی از گل گشت زنده یاد خلیفه میرزا آغه غوثی از دیگر برنامه های جنبی نخستین جشنواره مولودی خوانی رضوی است که در طول جشنواره برگزار می شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.