یک گروه از زنان ایزدی عراق برای انتقام از تروریست های داعش در گردانی موسوم به " دختران خورشید " سازماندهی و به صفوف نبرد علیه داعش اعزام شده اند.

مبارزه دختران خورشید علیه داعشبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گردان "دختران خورشید" شامل زنان ایزدی در شمال عراق است برای انتقام از داعش به خاطر انتقام ازجنایت داعش در مناطق کردنشین و مسیحی نشین تشکیل شده است.

این روزنامه افزود، این گردان با موافقت "مسعود بارزانی" رییس اقلیم کردستان عراق سازماندهی شده و شامل بیش از 123 زن در دوره سنی 17 تا 30 سال است.

علت نامیدن این گروه آن است که ایزدی ها معتقدند خورشید آنان را از خطر دور می کند و برایشان مقدس است. 

"جان فارس" دختر 17 ساله از اعضای گردان که برای نیفتادن به دست تروریست های داعش به کوههای سنجار گریخته است ،می گوید: وقتی به پدرم گفتم به این گردان می پیوندم بسیار خوشحال شد و تمام خانواده ها پیوستن دخترانشان به این واحد برای نبرد در کنار نیروهای پیشمرگه را پذیرفته اند. 

زنان عضو این گروه بسیار جسور بوده، با رشادت می جنگند و دارای حس انتقام گیری هستند، چون می دانند اگر به دست داعش که به بدرفتاری، به برده گرفتن زنان ایزدی و سوء استفاده جنسی از آنان معروفند، بیفتند چه سرنوشتی در انتظارشان است.

لذا شعار آنان این است: آنان به ما تجاوز می کنند و ما آنان را می کشیم.

"هادیه حسن" دیگر جنگجوی گردان دختران خورشید گفت، تروریست های داعش می جنگند و قتل می کنند؛ ولی چرا چنین رفتاری با زنان و کودکان دارند، آیا ذره ای احساسات انسانی ندارند؟. 

روزنامه افزود، اعضای گردان دختران خورشید تروریست های داعش را به تمسخر گرفته و می گویند آنان از اندیشه مردن به دست یک زن بسیار دلهره دارند و معتقدند چنین موضعی آنان را از ثواب جهاد که امیدوارند در آخرت به آن برسند، محروم خواهد نمود. 

منبع العالم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
غیرت زناشون از مرداشون بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ایزدیار
۰۸:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
ترکیه به بهانه جنگ با داعش کردها را بمباران میکند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۰۸:۰۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
فقط يك كلام . دم همتون گرم و خدا پشت و پناهتون.
-
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
نمیشه ماهم عضو این گردان بشیم
-
حسین
۰۷:۲۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
با سلام
خیلی جای خوشحالی است که گروهی باغیرت تشکیل شده و در پاسخ به این عملکرد وقیحانه ی گروه هایی مثل داعش که به تجاوزگری و کشتن زنان و وکودکان و.. مشهورند بسیج گردند.
ولی امیدوارم تشکیل این گروهها زمینه ای برای ایجاد چند دستگی نبوده و هدف همه ی گروههای تشکیل یافته نابودی کفر و شرک باشد. ** درود بر غیرتتان**
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۰:۳۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
وقتی اونجا مرد نباشه این شیر زنها دیگه باید پا شن
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۱:۰۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
آفرین
آخرین اخبار