مذاکرات دو کره در خصوص پایان جنگ بلندگوهای تبلیغاتی وارد سومین روز می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، "پارک گون های" – رئیس جمهور کره جنوبی – اظهار داشت تا زمانی که مقامات پیونگ‌یانگ در خصوص حادثه مین گذاری از سئول عذرخواهی نکنند، این کشور به جنگ بلندگوهای تبلیغاتی در مرز دو کشور ادامه خواهد داد.

چندی پیش، در حادثه انفجار مین در مرز کره جنوبی سه سرباز کشته شدند. مقامات سئول، پیونگ یانگ را عامل مین گذاری در منطقه غیرنظامی مرز دو کره معرفی کردند. 

پس از وقوع این حادثه، مقامات کره جنوبی با نصب بلندگوهای تبلیغاتی در مرز با کره شمالی، درصدد انتقام برآمدند. کره شمالی نیز اقدامی مشابه در پیش گرفت. دو کره برای پایان دادن به تنش های اخیر وارد مذاکره شدند. 

اکنون با وارد شدن به سومین روز از مذاکرات دو کره، هنوز نتیجه ای حاصل نشده است. کره جنوبی، کره شمالی را عامل مین گذاری در مرز کره جنوبی می داند. از این رو خواستار عذرخواهی مقامات پیونگ‌یانگ در خصوص حادثه انفجار مین در مرز کره جنوبی شده است. این درحالیست که کره شمالی با رد اتهامات اعلام کرد دلیل قانع کننده ای برای عذرخواهی نمی بیند.

با وجود مذاکرات سئول و پیونگ‌یانگ، مقامات کره شمالی اعلام کردند ارتش این کشور در آمادگی کامل به سر می برد تا در صورت وقوع جنگ، از کشور دفاع کند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار