بنابر اخبار واصله، بدنبال ریزش شدید مخاطبان برنامه های شنیداری و دیداری ارگان‌های سازمان سیا، شورای پخش برون مرزی برنامه های آمریکا تدارک جلسه ای ویژه را در پراگ دید.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران،بنابر اخبار واصله از پراگ، اعضای شورای پخش برنامه های برون مرزی صدای آمریکا با تشکیل جلسه ای تحت عنوان "اتاق فکر برای برون رفت از اوضاع آشفته" و "جلوگیری از ریزش شدید مخاطبان برنامه های برون مرزی آمریکا" از جمله "مخاطبان فارسی زبان" پرداختند. در بولتن‌های وزارت خارجه آمریکا از "شورای پخش برون مرزی آمریکا" به عنوان ارکان و ابزار کلیدی در "تبیین سیاست خارجی " نام برده می شود.

بنابر این گزارش، مقامات ارشد این شورا از جمله "دنیس مال هاپوت"، "ماکل میهان" و "ویکتور اش "جلسه ای ویژه را با مقامات ارشد چک از جمله وزیر خارجه این کشور و نیز "نورم آیسن"،سفیر آمریکا در جمهوری چک برگزار کردند.

در این جلسه راه‌های افزایش مخاطب در "کشورهای راهبردی" مورد نظر شورای پخش برون مرزی برنامه های آمریکا از جمله " ایران،افغانستان و پاکستان" مورد بررسی قرار گرفتند.

در این نشست اضطراری علاوه بر اتخاذ تدابیر ویژه، قرار شد سفارت آمریکا در چک کمک‌های مالی ویژه را به رادیو فردا، رادیو آزادی و رادیو اروپای آزاد (از ارگان‌های سیا) که به زبان‌های فارسی،فارسی دری و پشتو برنامه پخش می کنند اختصاص دهد.

از سوی دیگر اندیشکده هریتج نیز در این زمینه نوشت: تعداد بینندگان بخش فارسی صدای امریکا به پایین ترین سطح رسیده و از 30 درصد در سال 2006 به کمتر از 5 درصد در سال 2012 رسیده و هم اینک در راهروهای کنگره ایالات متحده زمزمه های بسیاری در خصوص لزوم تعطیلی هر چه سریعتر بخش فارسی صدای آمریکا شنیده می شود تا از تخریب بیشتر اين شبكه جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار