رسانه‌ها و مطبوعات خارجی رونمایی از موشک نقطه زن فاتح 313 را بازتاب دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسانه‌های خارجی رونمایی از موشک نقطه زن فاتح 313 را بازتاب دادند.

اسکای نیوز گزارش داد: وزارت دفاع ایران از آزمایش موشک جدید زمین به زمین با برد 500 کیلومتر خبر داده است. این موشک که فاتح 313 نام دارد می تواند با دقت بسیار به اهداف مورد نظر اصابت کند. این موشک با سوخت جامد کار می کند و با موفقیت آزمایش شده است و تولید انبوه آن به زودی آغاز خواهد شد. 

آسوشیتدپرس نیز نوشت: ایران نمونه ارتقا یافته ای از یک موشک بالستیک با برد کوتاه را رونمایی کرد که از سوخت جامد استفاده می کند و به گفته ایرانی ها، اهداف را با دقت بیشتری هدف قرار می دهد. 

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: ایران روز شنبه از یک موشک سطح به سطح جدید رونمایی و اعلام کرد این موشک با برد 500 کیلومتر (310 مایل) می تواند با دقت نقطه زنی، مواضع را هدف قرار دهد. ایران همچنین اعلام کرد توان نظامی، پیش شرط صلح و دیپلماسی کارآمد است.

روزنامه «الخلیج»امارات در بازتاب خبر رونمایی از موشک فاتح 313 این عنوان را برای خبرش انتخاب کرد: «ایران از موشک جدیدی رونمایی و ادعا کرد این موشک می تواند هواپیمای شناسایی را منهدم کند».

روزنامه «الدستور» چاپ اردن نیز این عنوان را برای خبر خود انتخاب کرد: «ایران از موشک جدیدی رونمایی کرد که برد آن پانصد کیلومتر است».

 روزنامه «السفیر» لبنان در خبری در این زمینه نوشت: با ساخت موشک جدید ایران به چند کشور محدودی ملحق شد که فن آوری ساخت موشکی را دارند که با سوخت جامد کار می کند.

روزنامه «جریده» کویت در عنوان خبری در این زمینه نوشت: « ایران توافق هسته ای را به چالش کشید و یک موشک بالستیک ساخت».



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار