حضور ایران در رقابت‌های المپیک ریو به موفقیت تیم ملی کایاک 4 نفره در میلان گره خورده است.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایطی که قایقرانان آبهای آرام در رشته‌های کایاک و کانو به میلان راهی شده بودند رئیس کمیته آبهای آرام از سمت خود استعفا داد و دلیل استعفای خود را نگرانی خانواده‌اش برای سلامتی وی مطرح کرده بود.

پارو زن رشته کانوی یک‌نفره هزارمتر، شاهو ناصری در کسب سهمیه در جایگاه ششم قرار گرفت و قایقرانان رشته کایاک دونفر هزارمتر،‌ علی آقامیرزایی و سعید فضل اولی با 3 دقیقه و 18 ثانیه و 8/2 صدم ثانیه در رده پنجم ایستادند.

همچنین عادل مجللی که در رشته 200 متر کانوی تک‌نفره حضود پیدا کرد در جایگاه چهارم ایستاد و نتوانست به جایگاه کسب سهمیه برسد.

تنها قایقی که ملی‌پوشان ایران برای کسب سهمیه در آن شانس دارند قایق چهار نفره است که ملی‌پوشان ایران با  ترکیب احمدرضا طالبیان، امین بوداغی، سعید فضل اولی و علی آقامیرزایی امروز مرحله مقدماتی خود را آغاز کرده و با قرار گرفتن در رده هفتم مرحله مقدماتی راهی مرحله نیمه نهایی شد این قایق نیز در رقابت‌های قهرمانی آسیا سهمیه ندارد و این مسابقات تنها شانس ملی‌پوشان ایران برای کسب سهمیه است.

طبق قانون فدراسیون جهانی،‌ هر قایقی که در رقابت‌های جهانی سهمیه بگیرد، قایق‌های ظرفیت پایین‌تر به صورت خودکار می‌توانند در المپیک حاضر باشند یعنی در شرایطی که قایق چهار نفره ایران سهمیه بگیرد قایق دو و یک نفره ایران می‌تواند در المپیک حاضر باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار