براي نخستين بار پايلوت بورس ذرت در استان خوزستان اجرا مي‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان ؛ معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي خوزستان گفت: باتوجه به توليد35 درصدي ذرت کشور در استان براي نخستين بار پايلوت بورس ذرت در اين استان اجرايي مي‌شود.

محمد قاسمي‌نژاد اظهار داشت: استان خوزستان ساليانه حدود 120هزار هکتار کشت ذرت دانه‌اي وعلوفه‌اي دارد و تقريبا 35 درصد ذرت کشور در استانمان توليد مي‌شود.

وي افزود: باتوجه به برنامه ريز انجام شده در طرح مقام معظم رهبري قرار است اين سطح را به 150هزار هکتار ارتقا بدهيم که در واقعا سهم استان خوزستان در توليد کشور افزايش مي‌يابد.

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي خوزستان بااشاره به قيمت تضميني که گذاشته‌اند بيان کرد: دولت به نوعي مي‌خواهد از کشاورزان ذرت بعنوان يک محصول استراتژي حمايت کند.

وي ادامه داد: بحث بورس را به عنوان يک پايلوت براي استان خوزستان در نظر گرفته‌اند که امسال با تامين اعتبار عمليات بردن ذرت در بورس کالاهاي کشاورزي شروع خواهد شد.

قاسمي‌نژاد اظهار داشت: زماني که ذرت در بورس ارائه مي‌شود اگر قيمتي که در آنجا معامله خواهدشد بيش از قيمت تصميني باشد دولت هيچ گونه هزينه به کشاورز يا کننده بورس پرداخت نمي‌کند اما اگر قيمت معامله کمتر قيمت تصميني باشد دولت نيز مابه التفاوت آن را پرداخت مي‌کند.

این مقام مسئول در خصوص استقبال کشاورزان ذرت کار از اين طرح افزود: باتوجه به اينکه کارگاه آموزشي و اطلاع رساني انجام داده‌ايم در اين 22 روز است. و کارگاه آموزشي نيز با حضور کشاورزان، انجمن‌ها نظام صنفي کشاورزان، تعان روستايي و پشتيباني امور و ايستگاه ذرت خشکني و عمده که به عنوان اهرم‌هاي کمک به سازمان بورس کالا‌هاي کشاورزي‌اند برگزار شد.

قاسمي‌نژاد در درباره زمان اجرايي اين طرح گفت: اين طرح از اواسط آبان ماه همزمان با کشت ذرت آغاز و تا اواخر آذرماه با برداشت آن انجام مي‌شود و البته بستگي به آب و هواي دارد که آيا در ابتداي سال بارندگي زياد است ياخير و شايد تا دي ماه نيز برداشت طول بکشد.

وي قيمت در حال حاضر ذرت را: 960 تومان اعلام و بيان کرد: اين قيمت ممکن است باتوجه به واردات ذرت به استان نيز کاهش يا افزايش يابد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: خوزستان ، بورس ، ذرت ، اولین بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.