معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حوزه علمیه قم نقش مهمی را در تربیت علما در کل جهان دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام والمسلمین نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در تشریح این خبرگفت: حوزه علمیه لبنان کم کم توانسته است جایگاه خودرا در جهان تثبیت کند و از طرفی حوزه علمیه قم در این راستا کمک بسیاری را به آن کرده است.

وی ادامه داد: قم ام القری جهانی است و نقش بسیاری را در تحول جامعه اسلامی وتربیت علما و انسان ها دارد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود:با گسترش جهان روز به روز نیاز بشربه علم ومتون علمی بیشتر میشود واین حوزه های علمیه هستند که باید پاسخ گوی این سوالات باشند و به آن ها جواب دهند.

وی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از آثار علمی لبنان نیز انعکاسی از حوزه علمیه قم است اضافه کرد: زیرا اکثر مدرسان و اساتید لبنان فارغ التحصیل حوزه قم هستند و ما از خداوند متعال می خواهیم به جامعه مدرسین و تمام مسئولان حوزه و امام خامنه ای توفیق پیشرفت و موفقیت بیشتر بدهد، زیرا ما همواره نیازمند پیشرفت بیشتر هستیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان به برخی از حوزه های علمیه لبنان از جمله حوزه "الرسول الاعظم" اشاره کرد وگفت:مشکلاتی از قبیل نظارت براین حوزه ها وجود داردبه گونه ای که ما نظارت کامل ومستقیم حزب الله را بر این حوزه ها نداریم وباید برای بر طرف کردن مشکل تلاش کنیم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.