ازترمیم و باز سازی نقاشی های دیواری منطقه 1 تا ساماندهی و اصلاح زیر ساخت‌های ترافیکی در منطقه 6 را در این گزارش بخوانید.

*ترمیم و باز سازی نقاشی های دیواری منطقه 1

رئیس اداره زیبا سازی منطقه یک گفت: مرمت ، باز سازی و نگهداشت شهر توسط اداره زیبا سازی منطقه در حال انجام است.

محمدر ضا میرزایی  رئیس اداره زیبا سازی منطقه یک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ترمیم و مرمت نقاشی های دیواری بلوار کاوه، زیر پل نیروی زمینی ، طرح بتن برجسته اتوبان صدر در دست اقدام است.

وی در ادامه گفت: طرح صلوات در بلوار اندرزگو نیز ترمیم و باز سازی شد.

رئیس اداره زیبا سازی منطقه یک افزود: بازپیرایی و بهسازی نمای تابلوهای اصناف خیابان شهرداری حد فاصل میدان قدس تا میدان تجریش در دست اقدام است.

میرزایی اضافه کرد: در بازپیرایی و بهسازی نماهای تابلوهای اصناف خیابان شهرداری عناصر اضافی و زوائد از تابلوها حذف می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح ترمیم و بازسازی نور پردازی های منطقه نیز در دست اقدام است و نور پردازی هایی که احتیاج به ترمیم دارند انجام می‌شود.

*ساماندهی و اصلاح زیر ساخت‌های ترافیکی در منطقه 6

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 6 از اجرای فاز دوم طرح خط سفید و اصلاح زیر ساخت‌های ترافیکی خبر داد.

محمد باقر اسدی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ساماندهی شبکه معابر، اصلاح زیر ساخت‌های ترافیکی در پنج تقاطع پر تردد منطقه، اجرای خط کشی 66 کیلومتر از معابر و افزایش تجهیزات ترافیکی از جمله اقدامات در خصوص آماده سازی برای اجرای فاز دوم طرح خط سفید است.

وی تصریح کرد: با اجرای فاز دوم این طرح 160 تابلوی ترافیکی تهیه و نصب، اصلاح خط کشی‌های گذر اصلی، رفع موانع در تقاطع‌های مناسب سازی 22 ایستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است.

اسدی گفت: لازمه کسب موفقیت در اجرای فاز دوم طرح، فرهنگ سازی، ساماندهی سیستم نظارت هوشمند بر رعایت حریم خط ویژه، اجرای خط هشدار در تمامی تقاطع‌ها و هماهنگ سازی تابلوها با خط کشی‌ها است.

*پسماندهای الکترونیکی شهروندان مدیریت می‌شود

رئیس اداره مدیریت پسماند (بازیافت) شهرداری منطقه 9 از جمع آوری پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی جهت بازیافت بهینه خبر داد.

عباسعلی کارگر رئیس اداره مدیریت پسماند (بازیافت) شهرداری منطقه 9 در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بازیافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی علاوه بر کاهش مخاطرات و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی مزایای قابل توجهی را برای شهروندان و صنایع کشور به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: محصولات حاصل از دریافت این نوع پسماندها شامل انواع فلزات از قبیل مس، قلع، سرب  بعنوان مواد اولیه مورد استفاده کارخانجات قرار می‌گیرد که همکاری شهروندان به شهرداری کمک بزرگی به حفظ معادن و منابع می‌کند.

کارگر جداسازی این پسماندها را از سایر پسماندهای خانگی ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه خطرات نگهداری این نوع پسماندها بالا است لذا تحویل آن به غرفه‌های بازیافت الزامی است تا طبق ضوابط زیست محیطی نسبت به بازیافت آن اقدام شود.

رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه 9 گفت: اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه 9 در جهت اطلاع رسانی به شهروندان فعالیت‌های خود را از طریق بنرهای اطلاع رسانی، جلسات با مسئولین و سخنرانی در همایش‌های "کمپین آسمان آبی، زمین پاک" انجام می دهد.

وی تصریح کرد: غرفه‌های فعال در زمینه دریافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در خیابانهای بهمن پور، هاشمی، آیت الله سعیدی، دکتر هوشیار، انتهای استاد معین، خیابان دستغیب، امامزاده عبدالله، مهر آباد جنوبی، خیابان طالقانی، جنوب میدان فتح و خیابان برادران شهید فلاح مستقر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار