اخبار مناطق شهرداری تهران را اینجا بخوانید؛

از قطار گردشگری در تهران تا ترویج فرهنگ کمک به هم نوع

از "لزوم تدوین برنامه ساماندهی و حمایت از کودکان کار تا قطار گردشگری در تهران و ترویج فرهنگ کمک به هم نوع" را در این گزارش از شهرداری های مناطق را اینجا بخوانید.

*لزوم تدوین برنامه ساماندهی و حمایت از کودکان کار

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 از ساماندهی کودکان کار و جمع آنها از معابر سطح منطقه خبر داد.

مهدی پیرهادی  معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: 430 نفر از خانواده‌ها و کودکان کار و خیابان‌های سطح منطقه با هدف شناسایی و ارائه خدمات آموزشی، بهداشت، درمان، مددکاری و معیشتی تحت پوشش کانون جوانان مهرآفرین قرار می‌گیرند.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد مانند مساجد و مدارس جهت ساماندهی کودکان کار برنامه‌های ویژه‌ای مانند اوقات فراغت نوجوانان و دانش آموزان کار به هزینه اندک برگزار می‌کنند.

پیرهادی در پایان گفت: طرح ساماندهی کودکان کار در 2 مرحله از جمله تشکیل بانک اطلاعاتی کامل از کودکان و شناسایی و اقدام در جهت ارائه خدمات و برنامه‌های ویژه معیشتی و مددکاری در حال اجرا است.

*قطار گردشگری در تهران

مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 5 از برگزاری تورهای تهرانگردی در دور دوم تعطیلات تابستانی در مسیرهای متنوع خبر داد.

محمدمهدی قشقایی مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 5 در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هدف این برنامه علاوه بر پرکردن اوقات فراغت و شناساندن جاذبه‌های گردشگری شهر تهران، ایجاد شادابی و نشاط در بین شهروندان تهرانی است.

گفتنی است، علاقمندان برای شرکت در این تورهای یکروزه می‌توانند با مراجعه به خانه خدمات اجتماعی سرای محلات 29 گانه منطقه و یا با برقراری تماس با شماره تلفن 4379 سامانه تهرانگردی شهرداری جهت ثبت نام اقدامات لازم انجام و از خدمات تورها استفاده کنند.

*بانوان سرپرست خانوار میزبان شهروندان 

مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 10 گفت: مرکز تخصصی آموزشی، اشتغال‌زایی و نمایشگاه صنایع دستی از ماه آینده در مجتمع شهید غنی‌پور راه‌ندازی می‌شود.

مهدی علیلو، مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 10 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در این مرکز به بانوان بی‌سرپرست و آسیب‌دیده رشته‌های هنری همچون قالی‌بافی، نقاشی، چرم‌دوزی، پتینه و معرق آموزش داده می‌شود.

وی گفت: بانوانی که تمکن مالی برای پرداخت شهریه کلاس‌ها را ندارند، در صورتی که نام آن‌ها در سامانه زنان سرپرست خانوار اداره امور بانوان شهرداری منطقه ثبت شده باشد، به صورت رایگان پذیرش می‌شوند.

مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 10 در پایان افزود: این مرکز از مرداد ماه و با همکاری اداره آسیب‌های اجتماعی و همکاری انجمن صنایع دستی ایران آغاز به کار می‌کند.

*ترویج فرهنگ کمک به هم نوع در بین شهروندان منطقه 13

رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه 13 گفت: کارگاه‌های آموزشی در روز اهدای خون با هدف ترویج فرهنگ کمک به هم‌نوع در سطح منطقه برگزار می‌شود.

غلامحسین ادب رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه 13 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن روز جهانی اهدای خون کارگاه‌های آموزشی در سرای محلات منطقه برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگاه‌های آموزشی با هدف ترویج فرهنگ کمک به همنوع از طریق اهدای خون در 9 مرداد امسال برگزار می‌شود.

رئیس اداره سلامت در ادامه تصریح کرد: در این کارگاه‌ها بروشورها و کتابچه‌هایی برای اطلاع‌رسانی به شهروندان ارائه می‌شود.

ادب در پایان گفت: در روز اهدای خون از مراکز انتقال خون سطح منطقه بازدید و از فعالان و اهداکنندگان خون تقدیر می‌شود.

*طرح پایش کودکان در دارالمومنین تهران اجرا می‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه 14 گفت: پایش کودکان طرحی است که برای توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار ساکن در منطقه برگزار می‌شود.

محمدحسن ذیبخش معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه 14 در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این طرح با برگزاری دوره‌های مشاوره فردی برای کودکان زیر 9 سال بانوان سرپرست خانوار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جلسات مشاوره در طرح پایش کودکان با هدف شناسایی نقاط ضعف تحصیلی و اخلاقی کودکان در سال آینده تشکیل می‌شود.

ذیبخش در پایان گفت: طرح پایش کودکان با همکاری ستاد توانمندسازی بانوان منطقه به صورت دوره‌ای در مجموعه‌های فرهنگی منطقه مانند شهربانو اجرا می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.