از عضویت ورزشکاران به کمپین آسمان آبی و زمین پاک تا رفع مشکلات بوستان و باغ راه‌های منطقه 14

عضویت ورزشکاران منطقه 11 به کمپین آسمان آبی و زمین پاک و رفع مشکلات بوستان و باغ راه‌های منطقه 14 از اقدامات شهرداری های مناطق است که در این گزارش می توانید بخوانید.

*عضویت ورزشکاران منطقه 11 به کمپین آسمان آبی و زمین پاک

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 گفت: در راستای حفظ محیط زیست 25 نفر از ورزشکاران و قهرمانان منطقه به کمپین آسمان آبی و زمین پاک پیوستند.

عباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تحقق اهداف شهرداری در دستیابی به آسمان آبی و زمین پاک مستلزم مشارکت شهروندان و اصلاح رفتار شهروندی است و بر همین اساس تبیین اهداف و برنامه‌ها و فرهنگ سازی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ورزشکاران و قهرمانان به عنوان یکی از اقشار تاثیر گذار اجتماعی، بهترین گزینه برای ترویج اطلاع رسانی مسائل مهم مدیریت شهری در شهروندان هستند.

طباطبایی تصریح کرد: این طرح با هدف ارتقاء فرهنگ نظافت و بهداشت اجتماعی با تاکید بر کاهش تولید زباله و تفکیک زباله از مبداء و ارتقاء فرهنگ و نظم و انضباط و قانون گرایی و گسترش حلم ، آرامش و مهربانی برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 گفت: 25 از نفر ورزشکار و مدال آوران منطقه به کمپین آسمان آبی و زمین پاک پیوستند.

از عضویت ورزشکاران به کمپین آسمان آبی و زمین پاک تا رفع مشکلات بوستان و باغ راه‌های منطقه 14
*رفع مشکلات بوستان و باغ راه‌های منطقه 14

معاون خدمات شهری منطقه 14 گفت: با توجه به حضور شهروندان در بوستان‌ها مشکلات بوستان‌ها و باغ راه های سطح منطقه برطرف می‌شود.

روح الله بیداد معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 14 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به استقبال شهروندان از بوستانهای سطح منطقه طرح رسیدگی به فضای سبز و امکانات بوستانها در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مرمت جدول حاشیه بوستان‌ها، نصب دریچه‌های آب چاه ویژه آبیاری فضای سبز، ترمیم نیمکت‌ها و مرمت تجهیزات ورزشی و تفریحی از برنامه‌های اجرایی در این طرح است.

بیداد گفت: در بعضی بوستان‌های منطقه نیز وسایل بازی جدید ویژه  کودکان نصب می‌شود.

*برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در مدارس منتخب جنوب شرق تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 گفت: برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و تبلیغی در ایام تابستان در 6 مدرسه در سطح منطقه برگزار می‌شود.

ابوالفضل حیدری معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار  کرد: با رویکرد آموزشی، فرهنگی و تبلیغی، برنامه‌های طرح تبلیغی نسیم بهشت، آسمان آبی زمین  پاک، آشنایی با شبه عرفان، کمک‌های اولیه، مهارتهای زندگی، طرح گوهر رحمت در مدارس تعیین شده اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: مدارس قاضی طباطبایی، شاهد کوثر، بنی هاشم، میلاد(1)، آزادگان و بقیة الله اعظم به ترتیب در نواحی یک تا شش منطقه برای اجرای طرح تابستانه دانش آموزان در تابستان سال جاری پیش بینی شده است.

حیدری تصریح کرد: برنامه‌های بازدید دانش آموزان از مراکز فرآموز، تورهای تهرانگردی، اردوهای گلگشت، مسابقات فرهنگی، جشنواره غذا، فعالیت‌های رقابتی انفرادی و تیمی، بهره مندی از اماکن ورزشی با تسهیلات و تخفیفات نیم بها نیز از جمله برنامه‌های اجرایی پایگاه تابستانه دانش آموزی با رویکرد سلامت، ورزش و تفریح خواهد بود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه بیان کرد: در این پایگاهها همچنین دوره‌های آموزشی پیشگیری از رفتارهای پر خطر، ارائه خدمات مشاوره روانشناسی و تحصیلی ویژه دانش آموزان و والدین، گذر مهارت و آموزش مهارت‌های نرم افزاری و کارگاههای آموزشی مواجهه با اعتیاد در قالب کارگاه "نه محترمانه" با رویکرد کار آفرینی و آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

وی گفت: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش، مدیریت شهری طی مرداد و شهریور سال جاری در مدارس اعلام شده برای مقاطع مختلف دانش آموزان اجرا می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.