سردار حزنی مردم یاری را ماموریت و راهبرد اصلی سپاه در اجرای پروژه های محرومیت زدایی دانست و گفت: 80 درصد طرحهای کوچک، زودبازده و عام المنفعه بسیج سازندگی در مناطق محروم و دور افتاده کشور اجرا می شود.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار سید ضیاءالدین حزنی فرمانده قرارگاه قرب کوثر در آیین افتتاح متمرکز طرحهای عمرانی محرومیت زدایی روستایی مازندران در نوشهر با بیان این مطلب افزود : طرحهای کوچک و زودبازده این قرارگاه به دلیل نداشتن پیچیدگیهای فنی و مهندسی توسط ساکنان بومی مناطق محروم قابل اجرا است. 

وی ادامه داد: 90 درصد از این طرحها عمرانی و بقیه غیر عمرانی است که بیشتر در مناطق حساس و دور از دسترس اجرا می شود و برخی از این طرحها نیز در حوزه کشاورزی در 9 استان کشور در حال اجرا است. 

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاطرنشان کرد: فعالیتهای سپاه در راستای محرومیت زدایی با همکاری و پشتیبانی گروههای مردمی و جهادی از قبیل دانش آموزان، دانشجویان و طلاب، نیروهای زمینی، دریایی و هوا فضای سپاه، قرارگاههای عملیاتی، سپاههای استانی و گروه های تخصصی قرارگاه خاتم الانبیا انجام می شود. 

سردار حزنی گفت: تاکنون 92 مسجد، 31 غسالخانه، 10 مجموعه ورزشی روباز، 9 سرویس بهداشتی، 31 خانه عالم، 14 خانه بهداشت، 6 باب کتابخانه، هشت گلزار شهدا، پنج دهنه پل و جاده و 18 مورد آبرسانی مدرسه با منابع اختصاص یافته از این قرارگاه در استان مازندران احداث شده است. 

فرمانده قرارگاه قرب کوثر حمایت از راه اندازی مجمع خیرین مسجد ساز، حمایت از طرحهای دریافت زکات، کمک به توسعه حوزه های علمیه، جمع آوری آمار و اطلاعات روستاهای محروم و مساجد و ارائه گزارشی از فقر و محرومیت شهرستانهای مختلف استان را از مواردی دانست که مدیران استان مازندران باید نسبت به تهیه و تدوین آنها اقدام کنند. 

فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه ، کمک به کاهش فقر و محرومیت، بهبود وضعیت معیشتی و حل مشکلات مناطق محروم و مردم ستمدیده را از مهمترین اهداف این قرارگاه در اجرای طرحها برشمرد. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار