۱۴رئیس دانشگاه معرفی شدند/ظرفیت پذیرش بدون آزمون دانشجویان نمونه

اعلام نتایج آزمون دکتری سال 94، ارائه وام 23میلیونی به زوج‌های دانشگاه آزاد و معرفی 14 رئیس دانشگاه از جمله اخبار مهم حوزه دانشگاهی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه دانشگاهها منتشر شد.

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در 27 شهریور
حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در روز 27 شهریورماه خبر داد و گفت: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط از روز سه شنبه 24 شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

۱۴رئیس دانشگاه معرفی شدند/ تأیید باقیمانده روسا تا مهرماه
محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها که اخیراً برگزار شد، ۱۴ رئیس دانشگاه انتخاب و معرفی شدند. 
 باقیمانده روسای وزارت علوم نیز به تدریج به کمیته معرفی شده و تا قبل از شروع سال تحصیلی آنها نیز انتخاب خواهند شد.

نتایج آزمون دکتری سال 94 اعلام شد
حسین توکلی، مشاور سازمان سنجش گفت: نتایج نهایی آزمون نیمه متمرکز دوره های دکتری تخصصی بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

ثبت نام آزمون دکتری گروه پزشکی آغاز می شود
ثبت نام برای آزمون دکتری تخصصی  سال ۹۴ در رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی از 26 مرداد آغاز شده و تا ۱۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت. این زمان قابل تمدید نیست.

صندلی‌های خالی دانشگاه آزاد ضربه‌هایی در چند سال اخیر
حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در دیدار با آزادگان هیات علمی این دانشگاه گفت: از جمله ضربه‌هایی که در چند سال اخیر به دانشگاه آزاد وارد شده است می‌توان به جمعیت کم و صندلی‌های خالی اشاره کرد.

۱۴رشته ارشد و ۳ رشته کارشناسی در دانشگاه پیام نور ایجاد می‌شود
غلامرضا بخشی خانیکی، معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از تصویب ۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳ رشته کارشناسی این دانشگاه در شورای گسترش آموزش عالی خبر داد.

آغاز ثبت‌نام کلیه پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد از 21 شهریور‌ماه
دکتر علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های دانشگاه آزاد از 21 شهریور‌ماه با مراجعه به واحد دانشگاهی محل پذیرش اقدام به ثبت‌نام کنند.

ظرفیت پذیرش بدون آزمون دانشجویان نمونه/ اولویت استخدام با نخبگان
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال به دانشگاهها ابلاغ شده است که دانشگاههای تیپ یک ۲۰ درصد و دانشگاههای تیپ دو ۱۰ درصد نخبگان را بدون آزمون در مقاطع بالاتر پذیرش کنند. 

فرهادی افزود: در حال حاضر ۲۹ هزار نفر در مرکز جذب اعضای هیئت علمی ثبت نام کرده اند که وزارت علوم فقط ۲ هزار نفر از آنها را جذب خواهد کرد ولی با این وجود نخبگان در اولویت استخدام هیئت علمی وزارت علوم قرار دارند.

دانشجویان نمونه سال 93 معرفی و تقدیر شدند
مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه سال 93 عصر روز سه شنبه 27مرداد با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر علوم، وزیر بهداشت و جمعی از معاونین و روسای دانشگاه‌ها در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

ارائه وام 23 میلیونی به زوج‌های دانشجوی دانشگاه آزاد
ذاکر مدیر صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فاز دوم ارائه تسهیلات دانشجویی تا شهریور ماه سال جاری به پایان می‌رسد و فاز سوم آن نیز تا پایان سال 94 به دانشجویان ارائه خواهد شد.گفتنی است از تعداد 18632 نفر در فاز اول، 62011 نفر تسهیلات را دریافت کردند.

اعلام شرایط و ضوابط پذیرش اتباع خارجی در دانشگاه‌ علمی کاربردی
 اتباع غیرایرانی مقیم كشور و دارای اقامت قانونی یا دارندگان گذرنامه دارای حداقل شش‌ماه مجوز اقامت، ‌ دفترچه پناهندگی سیاسی، کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در سال ۱۳۹۴ و آخرین کارت آمایش معتبر می توانند در این دانشگاه ثبت نام كنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار