پدیده گرد و خاک در غرب کشور/ افزایش ابر در سواحل خزر

در سه روز آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در سه روز آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود .

از این رو طی این مدت علاوه بر سواحل دریای خزر در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، استان خراسان شمالی و در روزهای شنبه و یکشنبه در استان خراسان رضوی نیز افزایش ابر، وزش باد و بارش متناوب باران گاهی همراه با رعدوبرق رخ خواهد داد.

 لازم به ذکر است افت دما در سواحل دریای خزر محسوس بوده و شدت بارندگی روز جمعه دراستان گیلان، گلستان، شمال خراسان شمالی و روز شنبه در استان‌های گیلان،گلستان، ارتفاعات خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی خواهد بود.

دریای خزر نیز امروز و فردا به شدت مواج می‌باشد. طی سه روز آینده وزش باد درشرق و برخی نقاط جنوب شرق کشور تداوم خواهد داشت، که در برخی مناطق به‌ ویژه در زابل، با گرد وخاک همراه خواهد بود و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر و وقوع رعد و برق موقتی، بارش پراکنده و وزش باد در برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب شرق فارس و احتمالاً جنوب سیستان و بلوچستان دور از انتظار نمی‌باشد.

همچنين در بعضی ساعات سه روز آینده وقوع پدیده باد و گردوخاک در برخی نقاط جنوب غرب کشور دور از انتظار نمی‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار