رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: 85 درصد دانشگاه های کشورهای توسعه یافته علمی کاربردی است و مدرسین این دانشگاه باید مهارتی باشند .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه ؛محمد اخباری در مراسم تودیع و معارفه رییس واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه عنوان کرد: در هر کشور نظام آموزش عالی چهار مسئولیتگسترش دانش، تربیت نیروی متخصص برای اداره کشور، رفع معضلات کشور در مسیر توسعه و گسترش و نهادینه کردن مسائل فرهنگی، اجتماعی و علمی برای توسعه زیرساخت ها را بر عهده دارد.

وی افزود: از مجموع این چهار ماموریت حوزه آموزش عالی کشورها، سه ماموریت آن بر عهده دانشگاه علمی کاربردی است.

اخباری گفت: دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاه نسل سوم ایران است و از ویژگیهای دانشگاه های نسل سوم می توان به پاسخگو بودن، پویایی و تحول داشتن و تجاری سازی علم و دانش بنیان کردن اقتصاد اشاره کرد.

این مقام مسئول گفت: دانشگاه علمی کاربردی براساس اساسنامه اش تنها دانشگاه تقاضامحور کشور است و این درحالیست که مابقی دانشگاه های ایران عرضه محور هستند.

وی افزود: متاسفانه در دولت قبلی آمدند و در قالب یک بازی سیاسی دانشگاه علمی کاربردی را نقطه مقابل بعضی از دانشگاه های کشور قلمداد کردند و همین امر باعث توسعه نامتوازن این دانشگاه شد.

اخباری در پایان گفت: در نظر داریمتمامی هزار مرکز علمی کاربردی کشور را رتبه بندی کنیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.