رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل لزوم تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی در جامعه تاکید کرد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، با اشاره به روز ملی تکریم امامزادگان گفت: امامزادگان ظرفیت ارزشمندی برای ترویج معرفت دینی در جامعه هستند که باید به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است از آن بهره گیری شود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که ترویج جایگاه امامزادگان باید در جامعه صورت گیرد، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه کشور نیز تلاش دارد با اجرای برنامه ها و طرح های مختلف و مستمر در زمینه تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی کوشا باشد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص امامزادگان تصریح کرد: بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی بیان می کنند ما می خواهیم که در پناه این امامزادگان مردم در آرامش زندگی کنند و موقوفات باید به حال وقفیت باقی و عمل به وقف شود و رهبری معظم انقلاب نیز بیان می کنند امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که امامزادگان از مقام ارزنده و گرانقدری برخوردار هستند، بیان داشت: تلاش ما باید در راستای استفاده شایسته از این مکان های مذهبی به منظور ترویج معنویت و معرفت در میان آحاد مردم و نسل جوان جامعه باشد.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که فعالیت های ارزنده و شاخص فرهنگی باید در امامزادگان و بقاع متبرکه صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت ها برای جذب نسل جوان جامعه در این مکان های مذهبی استفاده شود که برکات معنوی ارزشمندی در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: وجود امامزادگان و بقاع متبرکه سبب شده است تا انسان بتواند با حضور در آن به عبادت و راز و نیاز با حضرت حق بپردازد و زمینه آرامش روحی و تقرب الی الله را در وجود خود فراهم کند.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل تصریح کردد: امامزادگان و بقاع متبرکه شاخصی در شهرستان آمل وجود دارد که زائرانی از سراسر ایران و برخی کشورهای اسلامی در آن حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام علیخانی به بازسازی بقعه متبرکه ناصرالحق در آمل اشاره کرد و بیان داشت: به دستور رهبر معظم انقلاب کار بازسازی این بقعه متبرکه انجام شد که همه ساله مهمانانی از شیعیان کشور یمن برای زیارت حضور پیدا می کنند و امروز بقعه ناصرالحق به عنوان یکی از بقاع بین المللی است.

وی با بیان این که بقعه متبرکه ناصرالحق پس از ساماندهی و تکمیل به محل زیارت شیعیان و مسلمانان تبدیل شده است که مورد ارادت ویژه شیعیان زیدیه یمن قرار دارد، گفت: ناصرالحق معروف به ناصرکبیر اطروش به عنوان نخستین بنیان گذار حکومت علویان در شمال ایران بوده است که مقام معظم رهبری در رابطه با شخصیت ناصرالحق فرمودند بزرگان خاندان پیامبر مثل داعی کبیر و ناصرکبیر و بقیه خاندان حسنیون و اولاد پیامبر(ص) با تکیه به مردم این منطقه توانسته پرچم اسلام، ولایت و معارف زلال قرآنی را در این منطقه بیافرازند.

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که اجرای طرح جامع آستان امامزاده عبدالله(ع) سبب می شود تا این امامزاده به عنوان قطب مذهبی و توریستی منطقه تبدیل شود، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است تا صحن داخلی امامزاده عبدالله(ع) آمل سریع تر به پایان برسد که خواستار حمایت های لازم مدیران و خیرین به منظور اجرای این طرح جامع هستیم که پس از اتمام کار همانند حرم مطهر حضرت معصومه(س) می شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: لزوم ، آمل ، تبدیل ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.