در مراسم رونمایی از محصولات تولیدی حوزه معاونت تبلیغات و ارتباطات آستان قدس، این معاونت بر ضرورت معرفی الگوی مردم سالاری دینی قدرتمند ایران به دنیا و حمایت از جریانهای مخالف تکفیر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس در مراسم رونمایی از محصولا تولیدی این معاونت بر ضرورت ارائه الگوی ایران اسلامی به عنوان الگوی مردم سالاری دینی مقتدرانه و عینی به دنیا تاکید کرد و حمایت از جریانهای مخالف تکفیر را ضروری دانست.

حجت الاسلام سید جلال حسینی با اشاره به سه نمود اسلام آمریکایی در جهان که عبارتند از اسلام تکفیری عربستان، اسلام سکولار ترکیه و اسلام شیعی انگلیس گفت: این گروه ها با هدف استحاله مسلمانان از درون در تلاشند تا حکومتهای لائیک بی خطر و بی نسبت با ظلم ستیزی را جایگزین حکومتهای ظلم ستیز تقابل گرا کنند.

وی بزرگنمایی مظاهر خشن احکام اسلام توسط این گروه ها و رواج دین گریزی در افکار عمومی جهان را از عمده برنامه های آنها عنوان کرد و افزود: متاسفانه در این حوزه توانستند دین را در مقابل دین و با اسلام هراسی مسلمانان را در مقابل یکدیگر قرار دهند.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی با بیان اینکه جریانات تکفیری ابعاد مختلفی دارند و هدف رسیدن به ثروت، شهوت و قدرت را دنبال می کنند، تاکید کرد: دامن زدن به بدعتها و خرافات درون تشیع جریانات تکفیری را در رسیدن به اهدافشان یاری می رساند.

حسینی انجام اقدامات مصونیت بخش و فرصت آفرین را ضروری دانست و تصریح کرد: تاکید بر مشترکات دینی و پرهیز از هرگونه اهانت و توهین به مقدسات دیگران از یک سو و از سوی دیگر استفاده از فرصتی که گروههای تکفیری در جهت پر کردن خلاء معنویت و ترویج سبک زندگی رضوی در دنیا ایجاد کرده اند، از بایدهای مقابله با این جریانهاست.

وی با اشاره به وجود دانشگاه علوم اسلامی رضوی، بنیاد پژوهشهای آُتان قدس، موزه قران، کتابخانه تخصصی قران و دارالقران کریم در مجموعه حرم مطهر رضوی، آنها را از مصادیق تاکید بر مشترکات دانست و افزود: آستان قدس رضوی از ابتدای انقلاب تاکنون 45 میلیون جلد کتاب در 10 هزار عنوان منتشر کرده است، سالانه هزار محفل قرانی و 50 هزار برنامه متنوع فرهنگی در حرم مطهر برگزار می شود، و امسال در دهه کرامت 180 هزار جلد کتاب به زبانهای غیرفارسی در حوزه مدیریت زائرین غیرایرانی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.