معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی گفت:تراز دریاچه ارومیه در حدود 1270.16 متر است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 8 سانتیمتری دارد.

افشین دیلمی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص شرایط فعلی دریاچه ارومیه گفت: وضعیت دریاچه ارومیه از لحاظ حجم آب موجود از سال‌های 76-75 تاکنون کاهش 95 درصدی داشته و از لحاظ وسعت نیز بیش از 80 خشک شده است به طوری که در شرایط فعلی آب کمی صرفا در شمال دریاچه ارومیه موجود است.

وی در خصوص سطح آب ارومیه گفت: تراز دریاچه ارومیه در حدود 1270.16 متر است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 8 سانتیمتری دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌‌ای استان آذربایجان در خصوص برنامه‌های بهبود شرایط دریاچه ارومیه گفت: انتقال آب بین حوزه‌ای، انتقال پسآب شهرهای حوزه آبریز دریاچه ارومیه به خود دریاچه، صرفه جویی 40 درصدی بخش کشاورزی، رها سازی آب از سدها، باتوجه به شرایط حوزه آبریز دریاچه دنبال و توسط دستگاه‌های اجرایی محقق خواهد شد.

دیلمی در خصوص انتقال آب به دریاچه گفت: انتقال بخشی از آب حوزه گلاس(زاب) به دریاچه ارومیه به مقدار 95 میلیون متر مکعب از طریق احداث سد سیلوه و انتقال آب از کانال 21 کیلومتری جلدیان با پیشرفت فیزیکی بیش از70 درصد در حال اجرا بوده که در صورت تامین اعتبار از اواخر سال 94 عملی خواهد شد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار