رامونا خانقایی درباره چگونگی شیوه اجرای نمایشنامه و اعتماد نکردن پیشکسوت‌های تئاتر گفت.

رامونا خانقایی کارگردان نمایش «آدمک‌ها» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره این نمایشنامه بیان کرد: این اثر اقتباسی از داستان جلال آل احمد است که به صورت کارگاهی نوشته شده و در حال حاضر وارد تمرینات اجرایی شدیم.

وی افزود: داستان در رابطه با زنی است که در برهه‌ای از زمان مجبور به گرفتن تصمیم مهمی برای فرزندش می‌شود. در واقع به نوعی گذشته برای هر دوی آن‌ها زنده و در حال تکرار است که در جاهایی ما این تکرار را می‌بینیم.

خانقایی با اشاره به شیوه اجرای این نمایش عنوان کرد: ما شاهد شیوه اجرای مدرن هستیم و داستان به صورت خطی بیان نمی‌شود. بلکه به گونه‌ای است که تماشاگر لحظه‌ای از آن نباید غافل شود چون تمام قسمت‌ها به صورت پازل کنار هم چیده شده‌اند و هر کدام تکمیل‌کننده دیگری است.

وی در رابطه با پایان داستان عنوان کرد: پایان قطعی برای این اثر در نظر گرفته نشده و از زبان هر کدام به نوعی نقل می‌شود که انتخاب آن با خود تماشاگر است.

خانقایی درباره استفاده از عروسک‌ و موسیقی در این نمایش گفت: در این اجرا از موسیقی افکتیو برای فضا‌سازی و برای به تصویر کشیدن ذهنیت گذشته فرزند از عروسک استفاده شده است.

کارگردان نمایش «آدمک‌‌ها» در خصوص انتخاب بازیگران بیان کرد: بازیگرانی که پیشکسوت‌تر هستند به سختی می‌توانند به کارگردانان تازه‌کار اعتماد کنند و به همین دلیل در این اثر از بازیگرانی استفاده شده که توانایی و استعدادش را داشتند و زمینه‌ای برای درخشیدن آن‌ها فراهم شد که از این اتفاق خوشحال هستم و در کارهای بعدی هم این کار را انجام خواهم داد.

گفتنی است؛ نمایش «آدمک‌ها» به کارگردانی و نویسندگی رامونا خانقایی از 15 مرداد تا 2 شهریور در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه می‌رود.

عواملی که در این نمایش حضور دارند، عبارتند از: 

بازیگران: کامبیز منصف، آوا گنجی، فرنوش مرواری، نسیم بهادری، پریسا رحیمی.

عروسک‌ها: الهه علی محمدی، هدی چاووشی

طراح لباس: زهره رحمانی، طراح صحنه: مهدی سفاری 

طراح پوستر و بروشور: میثم خاوری، عکاس: روزبه وطن‌خواه.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار