نمايشگاه كتاب‌‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی با عنوان " حديث آفتاب " به مناسبت دهه كرامت با موضوع حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه (س) در كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ قرآن كريم منسوب به دست خط مبارک امام رضا(ع) كه در قرن سوم قمری به خط كوفی 16 سطری بر روی پوست آهو كتابت شده است يكی از آثار برجسته نمايشگاه حديث آفتاب است.

كتاب‌هايی هچون " عيون اخبار الرضا(ع) "، به خط نسخ 17 سطری در سال 957 هجری، " تحفه الابرار فی مناقب الائمه الاطهار (ع) " به خط نسخ 15 سطری در سال 1091 هجری و جلد 12 "بحارالانوار" كه در قرن 12 قمری نگاشته شده از جمله كتاب های خطی اين نمايشگاه در دهه كرامت است.

همچنین كتاب ها " عيون اخبار عن الرضا(ع) " منتشر شده در سال 1275 قمری، " كاشف النقاب" چاپ شده در سال 1297 قمری و " تحفه الرضويه " منتشر شده در سال 1381 قمری منتخبی از كتاب‌های چاپ سنگی این نمايشگاه است.

نمايشگاه كتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی با عنوان " حديث آفتاب " از 25 مرداد تا 4 شهريور در تالار ورودی كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه مندان به آثار فرهنگ رضوی می باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.