رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: مشترکات دینی، فرهنگی و زبانی می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های مشترک ایران و افغانستان شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (چهارشنبه 28 مردادماه) در دیدار با "محمد محقق" مشاور عالی اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان اظهار داشت: راهبرد جدید آمریکایی‌ها و متحدین غربی آنها در کشورهای اسلامی، خشونت را ترویج می‌کند.

وی با اشاره به مشترکات دینی، فرهنگی و زبانی ملتهای ایران و افغانستان افزود: مشترکات دینی، فرهنگی و زبانی می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های مشترک میان دو کشور شود.

ولایتی با اشاره به عضویت ایران و افغانستان در اکو و در سازمان همکاری‌‌های شانگهای گفت: این همکاری‌ها می‌تواند سبب افزایش تعامل دو کشور شود.

وی تصریح کرد: برخی کشورهای خارجی سعی کردند روابط دو کشور را خراب کنند، اما به دلیل مستحکم بودن این روابط نتوانستند کاری انجام دهند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک خاطرنشان کرد: رابطه بین ایران و افغانستان یک رابطه حُسن همجواری راهبردی است چرا که سرنوشت دو کشور به هم مرتبط است و هر اتفاقی که در افغانستان بیفتد، در ایران نیز اثر می‌گذارد.

ولایتی گفت: زمینه‌هایی برای همکاری مشترک دوجانبه و چندجانبه فراهم است و همواره دو کشور از روابط نزدیکی برخوردار هستند.

وی با اشاره به قانون اساسی افغانستان گفت: این قانون اساسی باعث استحکام مردم افغانستان است که این پیشرفت بسیار خوبی است و ما هم از آنچه که مردم افغانستان انتخاب کردند، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار