این پروژه جدید که توسط «گروه میدان» (Meydan Group) اعلام شد، شامل خانه‌های مسکونی، فضای ورزشی و تفریحی و هتل خواهد بود. طبق پیش‌بینی‌ها فاز اول این پروژه همزمان با نمایشگاه جهانی 2020 تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان؛ دُبی درصدد ثبت رکورد جدیدی در دنیا است. این پروژه جدید که توسط «گروه میدان» (Meydan Group) اعلام شد، شامل خانه‌های مسکونی، فضای ورزشی و تفریحی و هتل خواهد بود.

طبق پیش‌بینی‌ها فاز اول این پروژه همزمان با نمایشگاه  جهانی 2020 (The 2020 Universal EXPO) تکمیل می‌شود. برج یک دُبی دارای پیست اسکی داخل سالنی (طولانی‌ترین پیست داخل سالنی در دنیا است) و مجموعه‌ای از فواره‌های بزرگ به ارتفاع 100 متر مجهز به نور لیزر است و طراحی رقص نور آن نیز به کمک صفحه دیجیتالی انجام می‌شود.

برج مسکونی این مجموعه  با 711 متر ارتفاع بلندتر از بزرگ‌ترین برج مسکونی دنیا در هند است. این برج چندمنظوره دارای 885 آپارتمان، هتل‌های 5 ستاره، یک مرکز همایش، یک سکوی رصد در ارتفاع 665 متری، رستوران‌های متعدد،  یک کِلاب قایقرانی، تفرجگاه ساحلی 100 تخت خوابه و کانال آبی 4 کیلومتری است.

پیست اسکی نیز فقط 400 متر از بلندترین پیست فعلی دنیا ( که سال 2005 در دوبی ساخته شد) طولانی‌تر است. این پیست در تمام‌روزهای سال به‌جز روزهایی از فصل تابستان که میانگین دما از 45 درجه سانتی‌گراد بالاتر است، برای عموم باز است.این پیست 1.2 کیلومتری بخشی از پیست اسکی به ابعاد 3.67 مترمربع، معادل 656 زمین فوتبال، است. پیش‌ازاین بزرگ‌ترین مرکز خرید نیز در دوبی به ثبت رسیده اما قرار است که مرکز خرید این پروژه جدید بزرگ‌تر از قبلی و در کنار پیست اسکی ساخته شود.

این مرکز خرید دارای یک سقف تاشو به ابعاد 80× 150 است که البته فقط در فصل زمستان باز گذاشته می‌شود. مرکز خرید نیز بیش از 300 رستوران، قهوه‌خانه و کیوسک خواهد داشت. در جوار آن نیز جهانگردان می‌توانند از طریق یک جاده ساحلی 300 متری مستقیماً به پارک آبی جدید وارد شوند. لازم به ذکر است که EXPO به رویدادی جهانی گفته می شود که هدف آن آموزش به مردم، به اشتراک‌گذاری نوآوری، ترویج پیشرفت و همکاری است.

ساختمان‌سازی در دوبی: هرچه بلندتر، زیباتر

انتهای پیام/
برچسب ها: برج ، جدیدترین پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۰۲:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
خدا کنه این کشورای همسایه هر چی ژولدار تر میشن عقلشونم زیاد بشه
آخرین اخبار