حاشیه یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر:

پاسخ به نطق نماینده مردم در همان جلسه بدعتی بی‌نظیر است

یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر با پاسخ شهرداری به نطق پیش از دستور حافظی در همان جلسه به حاشیه کشیده شد.

پاسخ به نطق نماینده مردم در همان جلسه بدعتی بی‌نظیر استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، رحمت‌الله حافظی در نطق پیش از دستور به مصادیقی از جمله فساد حاکم بر شهرداری اشاره کرد که این موضوع مورد واکنش امانی قرار گرفت و خطاب به حافظی گفت: ادعا نداریم که فساد وجود ندارد اما این ادبیات شایسته مدیران شهری نیست.

احمد دنیا مالی ، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل نیز به ادبیات حافظی اعتراض کرد که گرچه کاستی وجود دارد اما این ادبیات نباید به کار گرفته شود.

ناصر امانی که به دفاع طولانی مدت از شهرداری پرداخته بود مورد اعتراض حبیب کاشانی قرار گرفت که نباید به نطق نماینده پاسخ داده شود.

زمانی که اختلاف نظر در این زمینه بالا گرفته بود ، مهدی چمران رئیس شورا ی شهر تهران گفت: اعتماد نماینده نباید برای شخصی گران تمام شود و آقای حافظی از روی دلسوزی مسائل مطرح کردند.

اما مسئله به همین جا ختم نشد ولی‌الله شجاع پوریان با استناد به آئین‌نامه شورا و قانون مجلس گفت: اگر عضوی انتقاد از دستگاهی دارد اگر از سوی دستگاه مربوطه تذکر به آن وارد است باید به صورت مکتوب و در همان جلسه یا جلسه‌های بعدی به هیئت رئیسه ارائه دهد.
اگر عضوی اعتراض کند و مورد خطاب از سوی دستگاه قرار بگیرد بدعتی است که نظیر ندارد.

این اعتراض‌ها به همین‌جا ختم نشد و الهه راستگو در ادامه این اظهارات گفت: اعتراض به جهت نماینده مردم درست نیست و در همین جا به آقای قالباف به دلیل داشتن چنین معاونی تبریک می‌گویم.اما نباید فراموش کرد که هیچ کس حق ندارد به نماینده مردم اعتراض کند.

اما حکیمی‌پور که در مواقعی گریز به آئین‌نامه شورا می زند با تذکر آیین‌نامه‌ای وارد بحث شد و با استفاده به آئین نامه شورا گفت: در هر جلسه‌ای حداکثر 3 نفر از اعضا که 48 ساعت قبل وقت گرفته‌اند می تواند 10 دقیقه صحبت کند و البته در ماده 24 آمده که در صورت توهین اشخاص حقیقی و حقوقی در همان جلسه یا در جلسه بعد براساس تشخیص هیئت رئیسه می تواند 15 دقیقه دفاع کند و روا نیست که هر نطقی پاسخ داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.