رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: زلزله‌های چند روز اخیر جواد آباد ورامین هشداری به مسئولان است تا توجه ویژه و اقدام اساسی برای مقابله با خسارات انجام دهند.

برای مقابله با زلزله اقدام ویژه‌ای انجام نگرفته استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در تذکر پیش از دستور یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: زلزله‌های چند روز اخیر جواد آباد ورامین هشدار می‌دهد که باید نسبت به زلزله تهران توجه جدی داشته باشیم، اما متاسفانه اقدام اساسی برای پیشگیری از خسارت و تلفات زلزله در شهر تهران انجام نشده که باید به این مساله بصورت راهبردی و اساسی اندیشید.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع افزود: شورای شهر باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد و انتظار می‌رود جلسه‌ای با حضور سازمان‌های مرتبط برای بررسی این موضوع تشکیل بدهد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص اظهارات یکی از مدیران شهری مبنی بر ساخت ساختمان شورای شهر در بوستان ولایت تاکید کرد: این موضوع در حالی مطرح شده که اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی در این خصوص اطلاعی ندارند.

سالاری درباره نحوه LEZ  جایگزین طرح زوج و فرد است بیان کرد: این موضوع که در رسانه‌ها مطرح شده بسیار کارآمد ارزیابی می شود که باید در کمیسیون‌های مربوطه نسبت به آن تصمیم‌گیری انجام شود.

چمران خطاب به سالاری گفت: این موضوع وجود ندارد و در سطح یک آرزوی مدیر شهری بیان شده است.

سالاری در تذکر دوم گفت: لزوم احیا نهاد مطالعات و تهیه طرح های توسعه شهری است که توسط متخصصان و صاحب نظران مرتبط با طرح‌های توسعه شهری در رسانه های مختلف و همایش و کنفرانس‌های مطرح شده است.

وی افزود: این نهاد در سال 82 تا 89 در حضور شهرداری شورای شهر تهران و وزارت مسکن و شهرسازی فعالیت داشت که سال 89  از طرف دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری وقت متاسفانه بر هم خورد و شهرداری تهران هم مسئول تهیه طرح توسعه شهری و تدوین و تایید نظارت بر آن شده است و علی رغم اینکه شهرداری تهران مایل است این نهاد مجددا احیا شود و جلسات مختلفی در کمیسیون ماده 5 با حضور دبیر عالی شورای شهر سازی و حتی در جلسات شورای عالی شهرسازی هم مطرح شده، این شورا موافقت خود را اعلام کرده است.

سالاری گفت: حناچی موافقت خود را اعلام کرده است ولی اقدام عملی صورت گرفته که انتظار می رود در حال حاضر که زمان پایش طرح تفضیلی جامع به ویژه طرح‌های توسعه شهری ، موضوعی و موضعی عملی نشده که انتظار می رود در ابتدای سال دوم شورا احیا می‌شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار