رئيس پليس آگاهی استان اصفهان از دستگيری زوجی كه به وسيله دختربچه های دوقلوی خود اقدام به سرقت از كهنسالان و سرقت طلاجات دختربچه ها در پارک ها می‌كردند خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ اتفاق از آنجا آغاز شد كه زني ميانسال با كلمات بريده بريده در تماس با مركز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان اصفهان از سرقت به عنف طلاجات و پول هايي كه در منزل داشت توسط يك زن و شوهر جوان خبر داد.

با اظهارات اين زن، بلافاصله ماموران 110 در محل حاضر و پس از بررسي صحنه موضوع پرونده را براي تحقيقات تخصصي تر به پليس آگاهي استان ارجاع دادند و بلافاصله كارآگاهان نيز با تشكيل اكيپي ويژه موضوع را مورد رسيدگي قرار دادند.

تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت تا اينكه چند گزارش ديگر در خصوص سرقت از پيرزن هاي كهنسالي كه به تنهايي زندگي مي كردند و با شيوه مشابه مورد سرقت قرار گرفته و سارقان مالباختگان را با بي رحمي تمام مورد ضرب و شتم قرار داده بودند به اطلاع پليس رسيد.

سرهنگ"ستار خسروي" رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت:تلاش هاي زيادي براي دستگيري عامل يا عاملان اين سرقت صورت گرفت تا اينكه سرانجام اين تلاش به ثمر رسيد و كارآگاهان خبره اين پليس توانستند

یک زن و شوهر را که اقدام به اين گونه سرقت ها می کردند را شناسائی و دستگیر کنند.

وي با بيان اينكه سارقان دو دختر بچه دوقلويشان را هم در سرقت ها مورد استفاده قرار مي دادند گفت: آنها با پرسه زدن در کوچه ها ابتدا زنان کهنسالی که تنها زندگی می کردند را شناسایی و سپس به بهانه دادن نذری فرزندانشان را به منازل این افراد مي فرستادند و پس از اينكه صاحب خانه در را برايشان باز مي كرد هرچهار نفر وارد منزل شده و پس از ضرب و جرح شدید این افراد اقدام به سرقت طلاجات و اموال آنها می کردند.

سرهنگ خسروي تصريح كرد: به حمداله با دستگيري اين سارقان و تحقیقات صورت گرفته از آنان ابعاد وسیع تری از اقدامات خطرناک آنها روشن شد و علاوه بر اعتراف به سرقت از 11 نفر از کهنسالان در شهر های مختلف استان واز جمله اصفهان به 7 فقره سرقت طلاجات اطفال هم اقرار کردند.

اين مقام انتظامي عنوان داشت: متهمان در اعترافات خود بيان كردند كه با حضور در پارك ها از فرزندانشانبراي اغفال دختر بچه هايي که طلا به همراه داشتند استفاده كرده و پس از كشاندن آنها به نقطه خلوت ،طلاهای آنها را سرقت می کردند.

رئيس پليس آگاهي استان گفت: همچنين این زوج سارق به ده ها فقره سرقت داخل خودرو هم اقرار كردند كه تحقيقات كماكان در خصوص سایر جرائم احتمالی توسط آنان ادامه دارد.

سرهنگ خسروی عنوان داشت: كهنسال و خردسالان از قدرت پاييني براي دفاع از خود برخوردار هستند و به همين جهت نياز به مراقبت و نظارت بيشتري هستند و به همين خاطر اين افراد بيشتر مورد طمع سارقان قرار مي گيرند و بايد از تنها رها كردن آنها خودداري كرد.

اين مقام انتظامي در عين حال به زنان كهنسال توصيه كرد از به نمایش گذاشتن طلاهای خود در کوچه و خیابان خودداری كرده و از بازگو كردن اطلاعات حساب هاي مالي خود در نزد افراد غريبه بپرهيزند.

سرهنگ خسروي گفت: به تمام والديني كه دختربچه هاي خردسال در خانواده خود دارند نيز توصيه مي كنيم از آویختن طلا و زيور آلات و رها كردن آنها در پارك هاي بازي و كوچه ها خودداري كنند.

اين مقام انتظامي بيان داشت: دختربچه ها عمدتاً دوست دارند كه با همسن وسالان خود بازي كنند و در اين بين ممكن است مورد اغفال افرادي كه از فرزندانشان در راه خلاف استفاده مي كنند قرار گرفته و به دنبال آنها بروند و مورد بزه يا حتي آدم ربايي قرار بگيرند كه در اين زمينه بايد والديني كه فرزندانشان را براي بازي به پارك مي برند خودشان هم مراقب آنها باشند و لحظه اي از انها غافل نشوند. 


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.